"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Insekter > Andre insekter Noen som har jordløpere?

Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-02-2017, 12:24   #1
Junior Member

Medlem siden: Aug 2015
Alder: 31
Meldinger: 3
Standard Noen som har jordløpere?

Jeg satte inn noe mose i vivariet mitt tidlig januar, og etter bare noen uker merket jeg snegler! (nettkjølsnegl) - som i grunn er litt fascinerende å se på og jeg har fanget et par for å se videre på - men de eter opp orkideene jeg just satte inn. De ser ikke ut til å spise av de andre plantene, men orkidene er helt perforerte etter bare noen dager. :( Jeg satte først ut øl, men det så ikke ut til å fungere. De bare kylte innpå og sneglet rett mot plantene igjen. Jeg hadde tilogmed litt vodka oppi bare for å teste, men da mister de liksom interessen. Har plukket ut en del manuelt, men finner babyer her og der. (Ser ut som det er voksne som just har fått unger som har klekt muligens.) Så ikke en eneste snegle der før jul, og det har stått slik nå i ca 6 måneder.

Jeg har kjøpt Ferromol men har ikke åpnet pakken ennå. Syntes det hørtes litt skummelt ut å skulle måtte dekke til munn og øyne og hele kropp osv hvis dette skulle være så plantevennlig/dyrevennlig. (Har ingen dyr i vivariet men jeg har det jo stående hvor jeg og katter ferdes forbi) Var visst ille med støv og alt mulig. Mulig jeg tester om jeg blir desperat nok.

Ser at jordløpere visstnok er supre rovdyr mot snegler, og undrer på om noen har noen å avse? Hvis jordløpere i det hele tatt er noe folk driver mer, haha. (Eller er det noe sted på nett å kjøpe?)
kvernknurr er offline   Svar med sitat
Gammel 19-04-2017, 21:46   #2
Reptilfreak

Medlem siden: May 2013
Alder: 29
Meldinger: 114
Standard

Beklager for å gjennoplive denne, men du kan da alltids finne jordløpere ute ved å flippe et par stein.

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Noen som har / vet noen som har biller til salgs? ElHein Andre insekter 0 18-07-2010 16:26
Er det noen som veit om noen steder de selger pinnedyr?? stokken Pinnedyr 3 07-09-2009 14:18
Noen som har noen tips for å få boaen min til å spise? Sir_Hiss Boa og pyton 4 17-12-2008 11:36
Noen som skal på noen av disse messene? Olliw Messer og utstillinger 9 30-08-2007 18:26

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:08.