"
Gammel 11-12-2015, 17:13   #1
Junior Member

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 4
Standard Hvor søker jeg

Jeg har lyst å prøve søke, Eg vett det e ikke stor sjangse men Alikavel, Kan noen gi meg en link? eller søker jeg på kontoret til mattilsynet? takk
BossMosss er offline   Svar med sitat
Gammel 11-12-2015, 19:12   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av BossMosss Vis post
Jeg har lyst å prøve søke, Eg vett det e ikke stor sjangse men Alikavel, Kan noen gi meg en link? eller søker jeg på kontoret til mattilsynet? takk
Du kan søke, men det er ikke bare ikke stor sjanse, det er ingen sjanse whatsoever. Det er, dessverre - ett soleklart avslag. 110% sikkert.
Zip, zero - nada sjans for at du får godkjent. Så å sende en søknad vil isåfall kun være dersom du vil bidra til statistikken.

http://www.herpetologisk.com/lov/dispensasjon.html

Sist endret av Reptils; 11-12-2015 kl 19:25.
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 11-12-2015, 20:32   #3
Reptilfreak

Tatanka Yotanka sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Troms
Alder: 21
Meldinger: 284
Standard

Bare ut av nysgjerrighet. Hva som stopper mattilsynet fra å godkjenne søknader om hold av reptiler?
Gammel 11-12-2015, 20:51   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tatanka Yotanka Vis post
Bare ut av nysgjerrighet. Hva som stopper mattilsynet fra å godkjenne søknader om hold av reptiler?
Prosedyrer, vilje og rutiner er det vel det det går på.

De har vel anledning til å godkjenne en søknad, men det er ikke noe de gjør. Jeg tror jeg har til gode å hørt om en søknad med positivt utfall. Selv ikke med bekjente innenfor dørene ser det lyst ut.

- Med mindre du driver Gård, og i tillegg har ett ''inn på tunet'' opplegg for skoler, barnefamilier og lignende.

Da har du en mye bedre sjans.

Dèt er ihvertfall gjort før, med positivt utfall. Da har det også blitt godkjent søknader på annet enn landskilpadder.

Rent teoretisk kan du kjøpe deg 3 sauer, deretter sende alt avkom til slakt, ha inn på tunet opplegg og sakte men sikkert jobbe deg opp mot å en dag motta dispensasjonspapirer på en eller annen art.

Men igjen, 3 sauer og en slange - det holder ikke. På forhånd vil du måtte utvide med andre, unormale arter.

Dette går på skjønn, så her setter kun fantasien grenser.

Lovlige, uvanlige arter. Smyg inn noen søknader om restrisksjonsbelagte pattedyr/o.l etterhvert- og bygg deg videre.

Da er det relativt stor sjanse for at du etter ett lite tiår med måkking av sauedritt og andre ekskrementer - en dag mottar ett dispensasjonspapir i posten på ønsket art.

Men da skal du være bra viljesterk og bestemt.

Dette er, såvidt meg bekjent, det eneste unntaket - med mindre du starter en dyrehage etc.

Peace out.

Sist endret av Reptils; 11-12-2015 kl 21:04.
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 11-12-2015, 23:40   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Bohuslän, Sverige/ Oslo, Norge.
Alder: 27
Meldinger: 159
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av BossMosss Vis post
Siden folk allerede har gitt deg linken osv, så er mitt spørsmål om du (eller noen du bor med) har en pels-allergi som kan hjelpe? Iblant "folk flest" så er det nesten bare de med pelsallergi som har en reel sansje for å få tak i de papirene, og da er det stort sett skilpadder som det gis dispens for.

Har du erfaring fra reptilpark eller lignende, så er vel også det relevant å ta med i søknaden (ps: å sende en jobbattest i søknaden, som beviser hvor du har jobbet, kan være lurt...) men det blir antagelivis mere en tileggsopplysning enn noe avgjørende...

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kongepyton Søker partner! Regius Boa og pyton 2 29-08-2011 00:51
søker Gobblin variegatae Småprat 1 20-07-2010 17:17
søker div tarantellaer Kris10an94 Byttelån av dyr for parring. 1 19-08-2009 20:17
søker div hanner duefjes Byttelån av dyr for parring. 3 10-08-2009 11:25
Søker hjelp! snoken Gekkoer 11 01-09-2005 23:01

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:48.