"
Gammel 22-08-2012, 14:56   #21
Member

Roomie sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Hm,Sverige? :-P
Alder: 27
Meldinger: 62
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Drageprinsesse Vis post
Øy, vi forer sirissene med siriss mat til vanlig og en til to ganger i uken gutloader vi dem med et eget gutloadings greie, husker ikke hva det het!
Har også brukt å ha proteinrik kattemat oppi til dem En siriss blir hva de spiser, det er vel noe alle vet, og selv om det ser ut som om det kun er avispapir inni der, så kan det hende at det er flere butikker som mater dem med skikkelig mat altså
Er det sånn gele som er vann og mat ? Blå er vann og brun er mat? Kjøpte det på dyrebutikken og de sa at de la inn det til de,og det var visst veldig bra... Står på boksen at det er for sirisser,så mater mye med det. Bruker også det som er "vann",så de ikke skal drukne... Den dyrebutikken vi kjøper hos, brukte hvertfall det og grønnsaker. og isteden for kattemat,bruker vi hundemat. Ville tro det er nok,hehe? Visste heller ikke at de spiste avispapir.
Roomie er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Roomie
Gammel 22-08-2012, 15:10   #22
Reptilfreak

Drageprinsesse sin avatar

Sted: Hordaland
Alder: 40
Meldinger: 690
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Roomie Vis post
Er det sånn gele som er vann og mat ? Blå er vann og brun er mat? Kjøpte det på dyrebutikken og de sa at de la inn det til de,og det var visst veldig bra... Står på boksen at det er for sirisser,så mater mye med det. Bruker også det som er "vann",så de ikke skal drukne... Den dyrebutikken vi kjøper hos, brukte hvertfall det og grønnsaker. og isteden for kattemat,bruker vi hundemat. Ville tro det er nok,hehe? Visste heller ikke at de spiste avispapir.
Ikke gele nei, den er vel strengt tatt ikke nødvendig...? Til vann bruker jeg bare en grunnskål med vann i, enten med små steiner eller litt papir oppe. Syns på mange måter det er greiere med papir for det bare kastes etterhvert (de driter jo oppi der, og det lukter). Maten sirissene får er noen små kuler i forskjellige farger, og gutloading pulveret er gråbrunt. Ellers får de gulrotskrell når jeg kommer på det, salat og litt annet grønt
Gammel 22-08-2012, 16:45   #23
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Drageprinsesse Vis post
Ikke gele nei, den er vel strengt tatt ikke nødvendig...? Til vann bruker jeg bare en grunnskål med vann i, enten med små steiner eller litt papir oppe. Syns på mange måter det er greiere med papir for det bare kastes etterhvert (de driter jo oppi der, og det lukter). Maten sirissene får er noen små kuler i forskjellige farger, og gutloading pulveret er gråbrunt. Ellers får de gulrotskrell når jeg kommer på det, salat og litt annet grønt
Ikke? Fikk beskjed i dyrebutikken at man kunne bruke det som hovedfòr? Jeg bruker hvertfall det,pluss det andre jeg skrev..
Jeg brukte også en skål med papir og vann i,men de druknet fordet :s Men nå har jo alle de store plutselig dødd, så aner ikke hva som har skjedd jeg... De hadde det ganske fint, og de som er mindre har overlevd,men...

Det pulveret har jeg prøvd å få tak i,men siden jeg ikke vet hva det heter eller noe har jeg ikke fått tak i det... For når vi bestilte 500 nymfer, var det sånt pulver oppi boksen hos de og de liker det veldig godt... Men er den gele'n bra? Syns ikke de spiser så mye av den...
Følgende medlemmer liker innlegget til Roomie
Gammel 22-08-2012, 19:00   #24
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 29
Meldinger: 196
Standard

Drageprinsesse, skrev ikke dette for å være støtende mot deg eller de andre som faktisk fôrer sirissene og bryr seg om dems velferd også, men her omkring er det bare en av de fire butikkene som faktisk har mat inni til sirissene... Og flere andre steder jeg har vært å sett (må alltid innom en dyrebutikk om jeg ser en) er det nesten aldri mat inni til dem, heller ikke antydning til at det har vært noe, eller "matskål" eller noe.. Derfor jeg skrev de fleste, og ikke alle Better safe then sorry uansett ;-)
anki89 er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til anki89
Gammel 22-08-2012, 19:09   #25
Reptilfreak

Standard

Hundemat/kattemat/fiskemat er ett fett det er proteiner i alt

Jeg bestiller gutload til fôrdyre og fruktmix-pulver til crestedene og gargoylene herfra: Repashy Super Foods er superfornøyd med det vertfall
Mine spiser ikke den gelèen vertfall, kakelakkene er litt borti den, men sirissene mine er ikke tilhengere av den overhode :p de foretrekker appelsin, elpe og fersken
Gammel 22-08-2012, 19:36   #26
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,430
Standard

Har aldri kjøpt det gelè greiene av den enkle grunn at det ser nasty ut..... Fòrer på appelsiner og forskjellige type grønt, frukt hender de får litt musli og fiskemat også.

Kjøper man bokser som kommer direkte fra imazo så er dyrene utsultet og uttørstet, så kjøper man slike pakker så må de "fikses" først i alle fall !
Gammel 22-08-2012, 20:15   #27
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av anki89 Vis post
Hundemat/kattemat/fiskemat er ett fett det er proteiner i alt

Jeg bestiller gutload til fôrdyre og fruktmix-pulver til crestedene og gargoylene herfra: Repashy Super Foods er superfornøyd med det vertfall
Mine spiser ikke den gelèen vertfall, kakelakkene er litt borti den, men sirissene mine er ikke tilhengere av den overhode :p de foretrekker appelsin, elpe og fersken

Okei,tusen takk.
Da skal jeg prøve med appelsin. Men syns det blir så mye gris med agurk? Den råttner jo bare etter en dag? :s Trodde maten kunne ligge litt,men alt er gåent etter natta... Så siden jeg har veldig mange, har det blitt mye styr med alle disse grønnsakene... For jeg gir de mye forskjellig. Men da skal jeg prøve med kun appelsin og eple.
Gammel 22-08-2012, 20:29   #28
Reptilfreak

Standard

Prøv med litt bedre lufting Hos meg holder maten til den er oppspist, men så har jeg lufting i hele toppen også da :p
Har hatt litt problemer med midd når jeg har reist bort eller vært uoppmerksom, så nå har jeg full lufting for å slippe det, og da muggner ikke maten heller, den bare tørker inn i verste tilfelle
Gammel 22-08-2012, 23:58   #29
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av anki89 Vis post
Prøv med litt bedre lufting Hos meg holder maten til den er oppspist, men så har jeg lufting i hele toppen også da :p
Har hatt litt problemer med midd når jeg har reist bort eller vært uoppmerksom, så nå har jeg full lufting for å slippe det, og da muggner ikke maten heller, den bare tørker inn i verste tilfelle

Tusen takk,da skal jeg gjøre det... Eeh,midd?! Det har ingen fortalt meg noe om! Hjelpes...

Men jeg har god fuktighet hos de, skal jeg ikke ha det da? Og med lufting, så tror jeg det kan bli et lite problem,da jeg har de i en sånn plastikk-boks... Har borret masse hull til de,men er livredd de skal komme seg ut.... Leste et fakta-ark om oppdrett på de,og han som hadde laget det brukte samme kasser som det jeg gjør...
Gammel 23-08-2012, 13:51   #30
Member

Roomie sin avatar

Standard

Legger ved noen bilder der han sitter i hånden... Syns den er veldig spinkel,jeg. Den vi hadde føre denne,var ikke så spinkel,men litt mer massiv og litt tjukkere...
Vedlagte miniatyrbilder
Skjeggis kaster opp?!-20120822_183839.jpg   Skjeggis kaster opp?!-20120822_183833.jpg  
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kaster opp av for mye mat? (Oppforing av tynn leos) ville Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 29-09-2011 00:12
Nettpyton kaster opp katt CamStatic Slanger 3 13-09-2011 00:48
Kornsnok som bare kaster opp mat... CamStatic Helse og sykdommer hos reptiler 2 16-03-2010 15:50
Ungdom kaster hund utfor bro! Downfall Småprat 30 28-01-2010 16:55
Hamskifte - Bekymret - Kaster opp? shox Taranteller 26 19-11-2008 15:49

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:18.