"
Gammel 07-08-2012, 21:37   #21
Junior Member

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 1
Standard er det lov og selge reptiler i dyrebutikker?

er det lov og selge reptiler i dyrebutikker?
hadde vært flott og vite
emil09 er offline   Svar med sitat
Gammel 07-08-2012, 21:48   #22
Reptilfreak

bushman sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Töcksfors. (Svensk side av grensa ved Østfold)
Alder: 42
Meldinger: 1,119
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av emil09 Vis post
er det lov og selge reptiler i dyrebutikker?
hadde vært flott og vite
I Sverige ja.
bushman er offline   Svar med sitat
Gammel 07-08-2012, 22:25   #23
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2012
Meldinger: 72
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Citrine Vis post
Oi, herlig! Har ikke klart å få tak i verken dubia eller små sirisser, så jeg har begynt å avle på sirissene. Er noen få dager til så skal det komme mange bittesmå sirissbabyer Tenkte å skaffe dubia, men eieren av leiligheten jeg bor i NEKTER for at jeg skal ha sånt her. Var ille nok med sirisser. Så jeg klipper dem opp før jeg mater den med de store. Min er redd for rennende vann, men liker å bade så lenge jeg holder den Kjønnet er vanskelig å finne ut av før den er mellom 6-8 mnd så nei - aner ikke. Har nurket ditt fått noe navn da? Og har du noen bilder?

Enklere å avle dubia en sirriser.. det er ikke noe bråk (sirrishannen spiller) og dubiane kommer seg ikke ut av boksen. pluss de er enkle å få til å formere seg. jeg har begynt å avle sirisser, dubia og melorm Syntes nesten de er like spennende som skjeggissen,, hehe. Nei hun har ikke fått noe navn enda... Har din?
Har sett på youtube der en så forskjell på gutt og jente når de er så små. Hvis man ser på sprekken innerst på halen. gutter har en klump, under og over den.
min ser ut som en jente. hun er helt rett, ingen bulk i det heletatt. men man kan vel ikke være for sikker.. Bilder har jeg ikke enda, skal se om jeg kan få lagt inn noe etter hvert.
lorne er offline   Svar med sitat
Gammel 08-08-2012, 11:31   #24
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Nøtterøy
Alder: 25
Meldinger: 64
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lorne Vis post
Enklere å avle dubia en sirriser.. det er ikke noe bråk (sirrishannen spiller) og dubiane kommer seg ikke ut av boksen. pluss de er enkle å få til å formere seg. jeg har begynt å avle sirisser, dubia og melorm Syntes nesten de er like spennende som skjeggissen,, hehe. Nei hun har ikke fått noe navn enda... Har din?
Har sett på youtube der en så forskjell på gutt og jente når de er så små. Hvis man ser på sprekken innerst på halen. gutter har en klump, under og over den.
min ser ut som en jente. hun er helt rett, ingen bulk i det heletatt. men man kan vel ikke være for sikker.. Bilder har jeg ikke enda, skal se om jeg kan få lagt inn noe etter hvert.

Merka de siriss-lydene ja, men det synes jeg faktisk bare er koselig Jeg stoler på megselv når det gjelder de kakkisene, men det gjør ikke leilighetseieren, så jeg får høre på ham. Jeg er heldig nok som får lov til å ha babyen min.
Ja, det er spennende å følge med på fôret også. Merkelige skapninger.
Min har ikke fått noe navn enda. Kaller ham bare babyen min, mens alle andre rundt meg kaller den forskjellige ting. Frode og Berntwilly er de navnene andre har gitt ham, men det blir det ikke noe av :p
Utifra det du sier der så ser min ut som en gutt. Har du en link til denne videoen?
Hadde vært spennende å se hvordan de vokser! Din var jo i utgangspunktet større enn min også, og når jeg ser hvor mye min har vokst så hadde det vært kult å se hvor mye din har vokst!
Citrine er offline   Svar med sitat
Gammel 08-08-2012, 15:36   #25
Reptilfreak

bushman sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Citrine Vis post
Merka de siriss-lydene ja, men det synes jeg faktisk bare er koselig Jeg stoler på megselv når det gjelder de kakkisene, men det gjør ikke leilighetseieren, så jeg får høre på ham. Jeg er heldig nok som får lov til å ha babyen min.
Ja, det er spennende å følge med på fôret også. Merkelige skapninger.
Min har ikke fått noe navn enda. Kaller ham bare babyen min, mens alle andre rundt meg kaller den forskjellige ting. Frode og Berntwilly er de navnene andre har gitt ham, men det blir det ikke noe av :p
Utifra det du sier der så ser min ut som en gutt. Har du en link til denne videoen?
Hadde vært spennende å se hvordan de vokser! Din var jo i utgangspunktet større enn min også, og når jeg ser hvor mye min har vokst så hadde det vært kult å se hvor mye din har vokst!
Femoralporene er veldig tydelig i ung alder. En veldig enkel og sikker måte å se kjønn på.
Ingen problem når ungen 3mnd. Tidligere for en erfaren person.

Analen er også en løsning. Om du holder den på rygg og bøyer halen forsiktig, vil du se to "pølser som går parallelt fra anal og bakover på en hann. Hoer har bare en slik "pølse".
Google "sexing bearded dragon" og du vil få mengder av gode bilder.
Gammel 08-08-2012, 17:20   #26
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av bushman Vis post
Femoralporene er veldig tydelig i ung alder. En veldig enkel og sikker måte å se kjønn på.
Ingen problem når ungen 3mnd. Tidligere for en erfaren person.

Analen er også en løsning. Om du holder den på rygg og bøyer halen forsiktig, vil du se to "pølser som går parallelt fra anal og bakover på en hann. Hoer har bare en slik "pølse".
Google "sexing bearded dragon" og du vil få mengder av gode bilder.

Greia er at ungen er ikke 3 mnd gammel enda, og jeg er ingen erfaren person :p
Men den har slike klumper. Under og over 'sprekken', så da er det vel en gutt?
Gammel 08-08-2012, 22:30   #27
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Hvor tidlig man kan se femoralporene er jeg noe usikker på, men de strekker seg fra lår til lår.

http://www.rfadventures.com/images/A...ale-spores.jpg

http://i85.photobucket.com/albums/k4...ox94/shady.jpg

Har den disse, kan du nok være ganske så sikker på at du sitter med en liten kjekkas
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 10-08-2012, 16:54   #28
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Hvor tidlig man kan se femoralporene er jeg noe usikker på, men de strekker seg fra lår til lår.

http://www.rfadventures.com/images/A...ale-spores.jpg

http://i85.photobucket.com/albums/k4...ox94/shady.jpg

Har den disse, kan du nok være ganske så sikker på at du sitter med en liten kjekkas

Er nok for liten til at noe skal være så veldig tydlig Gleder meg til den blir større
Gammel 10-08-2012, 18:50   #29
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Syns 3 uker hørtes svært lite ut, selv for en erfaren person. Det jeg sier, og har fått tillært og lest meg til, sier at ved riktig hold og foring, vil du kunnne se det ved rundt 6 mnd.

Hvor bushman henter 3 uker i fra, ville jeg sett kilder på? Sier ikke det er feil.
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 11-08-2012, 08:14   #30
Reptilfreak

bushman sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Syns 3 uker hørtes svært lite ut, selv for en erfaren person. Det jeg sier, og har fått tillært og lest meg til, sier at ved riktig hold og foring, vil du kunnne se det ved rundt 6 mnd.

Hvor bushman henter 3 uker i fra, ville jeg sett kilder på? Sier ikke det er feil.
Det er en relativt stor forskjell på 3 uker og 3 måneder...
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:20.