"
Gammel 02-08-2012, 22:25   #11
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Nøtterøy
Alder: 25
Meldinger: 64
Standard

Oi, hei! Så kult!

Legg ut bilder av din også, så ser vi utviklingen etterhvert!
Har din vokst? Appetitt? Gjør den fra seg regelmessig?
Spennende
Citrine er offline   Svar med sitat
Gammel 06-08-2012, 23:30   #12
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2012
Meldinger: 72
Standard

Ja, den har vokst. Er ikke sikker på hvor lang den er nå, men ca 17 cm. Hun spiser 20 - 30 små sirriser, dubiar om dagen... så her går det unna. De første 5 dagene spiste den lite, for hun i butikken sendte med oss aaalt for store sirisser. Vi hadde jo ikke peiling så vi stolte på henne. Men nå er det funnet ut av og appetitten på topp : ) hun elsker å ligge i hånden og bade under springen! Hehe, i dag lukket hun øya, la hodet ned ,mens ene bakbeinet hang og slang øver kanten på hånda til typen. Hihi, så søt! Vet du om du har jente eller gutt?
lorne er offline   Svar med sitat
Gammel 07-08-2012, 00:16   #13
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 45
Meldinger: 528
Standard

Er det samme eier som drev det før?
norway er offline   Svar med sitat
Gammel 07-08-2012, 07:43   #14
Reptilfreak

bushman sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Töcksfors. (Svensk side av grensa ved Østfold)
Alder: 42
Meldinger: 1,119
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av norway Vis post
Er det samme eier som drev det før?
Ja, men nei...
Det er hans butikk, men han blir slått konkurs nå i Tøcksfors nå i disse dager. Så jeg vil tro at butikken han har startet i Strømstad på nytt har et annet navn på papirene...

Men vi får se hvor lenge han blir der... Butikken han hadde i Tøcksfors var som franchise tager under kjeden Arken.
Jeg vet at i den kontrakten har han bunde seg i 5 år med bl.a med butikken i Strømstad.
Så ved å starte opp butikk i Strømstad, har han gjort et kontraktsbrudd...
bushman er offline   Svar med sitat
Gammel 07-08-2012, 10:40   #15
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 45
Meldinger: 528
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av bushman Vis post
Ja, men nei...
Det er hans butikk, men han blir slått konkurs nå i Tøcksfors nå i disse dager. Så jeg vil tro at butikken han har startet i Strømstad på nytt har et annet navn på papirene...

Men vi får se hvor lenge han blir der... Butikken han hadde i Tøcksfors var som franchise tager under kjeden Arken.
Jeg vet at i den kontrakten har han bunde seg i 5 år med bl.a med butikken i Strømstad.
Så ved å starte opp butikk i Strømstad, har han gjort et kontraktsbrudd...

Det er såpass ja.Blir spennende å se hvor lenge han klarer å drifte det nå.
norway er offline   Svar med sitat
Gammel 07-08-2012, 15:14   #16
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lorne Vis post
Ja, den har vokst. Er ikke sikker på hvor lang den er nå, men ca 17 cm. Hun spiser 20 - 30 små sirriser, dubiar om dagen... så her går det unna. De første 5 dagene spiste den lite, for hun i butikken sendte med oss aaalt for store sirisser. Vi hadde jo ikke peiling så vi stolte på henne. Men nå er det funnet ut av og appetitten på topp : ) hun elsker å ligge i hånden og bade under springen! Hehe, i dag lukket hun øya, la hodet ned ,mens ene bakbeinet hang og slang øver kanten på hånda til typen. Hihi, så søt! Vet du om du har jente eller gutt?

Oi, herlig! Har ikke klart å få tak i verken dubia eller små sirisser, så jeg har begynt å avle på sirissene. Er noen få dager til så skal det komme mange bittesmå sirissbabyer Tenkte å skaffe dubia, men eieren av leiligheten jeg bor i NEKTER for at jeg skal ha sånt her. Var ille nok med sirisser. Så jeg klipper dem opp før jeg mater den med de store. Min er redd for rennende vann, men liker å bade så lenge jeg holder den Kjønnet er vanskelig å finne ut av før den er mellom 6-8 mnd så nei - aner ikke. Har nurket ditt fått noe navn da? Og har du noen bilder?
Gammel 07-08-2012, 19:20   #17
Reptilfreak

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 104
Standard

Citrine

Det er ikke altid lett å få taki Dubias, men spørr på forumet så får du dem nok
Ville sakt Sirriser er mye værre enn dubias men men hehe
Min Skjeggis spiser sinnsykt mye så pass på å mat den nok
Min var oppi 15 kakkiser flere dager på rad (små) så jeg fikk litt panic når jeg hadde brukt opp alle de små
Må begynne med Sirriser selv så den får nok mat hehe.
Abcewaitwhat er offline   Svar med sitat
Gammel 07-08-2012, 20:25   #18
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Abcewaitwhat Vis post
Citrine

Det er ikke altid lett å få taki Dubias, men spørr på forumet så får du dem nok
Ville sakt Sirriser er mye værre enn dubias men men hehe
Min Skjeggis spiser sinnsykt mye så pass på å mat den nok
Min var oppi 15 kakkiser flere dager på rad (små) så jeg fikk litt panic når jeg hadde brukt opp alle de små
Må begynne med Sirriser selv så den får nok mat hehe.

Jeg får ikke lov til å ha dubia, fordi leilighetseieren er livredd for å få dem utover alt, og det er lettere å bli kvitt sirisser enn kakkerlakker (som man må ringe skadedyr-folka for å få vekk), så det har ikke kommet på tale -.-
Skjeggisen min er utroolig lat, så jeg gleder meg til det blir unger på sirissene så den må jakte litt. Når jeg kutter opp sirissene så gidder den ikke ete hvis ikke jeg legger dem helt inntil ham, eller at jeg holder det foran øynene hans og vibrerer litt på hånda.
Gammel 07-08-2012, 20:57   #19
Reptilfreak

bushman sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Töcksfors. (Svensk side av grensa ved Østfold)
Alder: 42
Meldinger: 1,119
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Citrine Vis post
Jeg får ikke lov til å ha dubia, fordi leilighetseieren er livredd for å få dem utover alt, og det er lettere å bli kvitt sirisser enn kakkerlakker (som man må ringe skadedyr-folka for å få vekk), så det har ikke kommet på tale -.-
Skjeggisen min er utroolig lat, så jeg gleder meg til det blir unger på sirissene så den må jakte litt. Når jeg kutter opp sirissene så gidder den ikke ete hvis ikke jeg legger dem helt inntil ham, eller at jeg holder det foran øynene hans og vibrerer litt på hånda.
Kutter opp sirissene?? Det er ikke fordi den er lat den ikke automatisk spiser, det er fordi øgler ikke eter døde insekter...
Om man har døde insekter, f.eks. Hermetiske, må man lure øgla. Få sirissene til å virke levende.
Hvorfor kutter du opp sirissene i første omgang?
bushman er offline   Svar med sitat
Gammel 07-08-2012, 21:10   #20
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av bushman Vis post
Kutter opp sirissene?? Det er ikke fordi den er lat den ikke automatisk spiser, det er fordi øgler ikke eter døde insekter...
Om man har døde insekter, f.eks. Hermetiske, må man lure øgla. Få sirissene til å virke levende.
Hvorfor kutter du opp sirissene i første omgang?

Jeg kutter dem opp fordi de er fullvoksne, og øgla mi er ikke eldre enn 5 uker gammel, og temmelig liten. Når jeg får unger på sirissene (forventer klekkede egg om kun noen få dager), så skal jeg gi øgla mi disse. Jeg risikerer ikke å gi babyen min for stor mat.
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:13.