"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Øgler > Agamer Skjeggagam Lakserende grønnsaker

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-12-2011, 17:13   #11
Reptilfreak

Pushead sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Vennesla
Alder: 34
Meldinger: 49
Standard

først og fremst takk for alle svar og all hjelp. Også interessant å høre om antiog probiotika men trur det blir siste utvei når andre ting er utprøvd.

Sjekket tempem på luften nå. hengte ned utedelen av ett digitalt termometer midt i terra. stabil på 29,5 idag. skal se etterhvert om noe forandrer seg der. men hadde det vært tempen så ville den jo oppholdt seg mer på den varme siden av terraet? stort sett ligger den på kald side der tempen er rundt 25 +-. ... har nå sett den sitte med munnen åpen på solspotten og av og til.

mosjon er nok tingen. den spinner rundt over alt og er heilt vill når det er dags for å levere. Rekorden til nå er en mnd:o
Pushead er offline   Svar med sitat
Gammel 16-01-2012, 22:42   #12
Reptilfreak

Pushead sin avatar

Standard

Da kan jeg kanskje oppdatere tråden i tilfelle det er noen som kan få bruk for det en gang i tiden:

Karlkanibal hadde nok rett at lufttempen var for lav. sikkert pga for mye ventilasjon. stengte litt foran hullene i front av terra og lufttempen kom seg til 30 grader.

Øglefar har også fått gå på en "kur" bestående av for det meste agurk og andre grønne ting med mye væske i samt selleri som er rik på fiber. resultatet er at nå er det driting med en ukes mellomrom. det er fremgang men tar det med en klybe salt da det er foreløpig bare har vært så kort mellomrom en gang da.

Takker alle for gode råd.
Gammel 17-01-2012, 20:03   #13
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 17
Standard

Har selv 2 skjeggiser som ELSKER druer. Gir dem 1 drue annen hver/3 dag. (deler dem opp i fire deler). De følger etter meg når de har fått drue i håp om å få flere. De får også litt agurk av og til. De har alltid salat liggene i skåla. Grønsaker som paprika, brokkoli osv, vil de ikke ha. Ellers får de sirisser (ca10-15 stk i uka) og litt 'ormer'. Akkurat nå holder de på å utforske gulvet på stua. Titter litt, løper til rundt omkring, kommer bort til meg og går/løper videre. Så tror at de har det ganske greit, men skal prøve å gi dem noe av det dere har skrevet. Fint å få litt tips på hva annet de kan spise. Håper at de liker noe av det. Alt annet jeg har prøvd, bare lukker de øya til og ikke vil spise
knollogtott er offline   Svar med sitat
Gammel 17-01-2012, 20:31   #14
Reptilfreak

Pushead sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av knollogtott Vis post
Fint å få litt tips på hva annet de kan spise. Håper at de liker noe av det. Alt annet jeg har prøvd, bare lukker de øya til og ikke vil spise
eple og pærer og alt annet som er søtt er min fryktelig glad i. tok litt tid å venne den til å spise mer grønt. satt bare inn til den en periode også fikk den klare seg på det. spiste til slutt når den ble sulten.

min lukker øynene til alt den ikke vil egentlig:S

kjøp denne boken om du ikke har den fra før der er det vel ett par sider med en grønnsaks/planteliste av ting man kan gi og hvorfor det er bra

SKÄGGAGAM - - Bok (9789163164507) | Capris bokhandel - Nordens største bokhandel

koster deg en hundrelapp ferdig i postkassa.

står også mye annet nyttig der og er lettlest.
Gammel 17-01-2012, 22:27   #15
Reptilfreak

Standard

Mine (Knoll og Tott) er heldigvis veldig glad i rucculasalat. Det spiser de daglig. Hvis jeg håndforer dem, så lukker de øynene når de har fått nok/blitt mette/fått nok. Har fått skikkelig sansen for 'gutta' mine. Visste ikke at de hadde så mye personlighet når jeg anskaffet meg dem. Nå er boka bestilt og gleder meg til jeg får den og kan lære enda mer. Er fornøyd med Reptilfreaks.no. Det er godt å ha et sted å spørre og dele erfaringer med andre. Selv om man av og til må ta ting med en klype salt på svar man får på sp.målene sine. Med sunn fornuft så går nok ting bra
Gammel 17-03-2012, 09:46   #16
Reptilfreak

Standard Litt om hvordan mine skjeggiser har det :)

Vil fortelle litt om mine 'gutter'. Har 2 skjeggiser (1,5 år) selv og fra dag 1 har de hatt avføring en gang om dagen. Jeg bader dem 3 ganger i uka. 15 minutter hver gang. Til mat gir jeg dem forskjellige salater, paprika, agurk, gulerøtter, blåbær, banan, erter, brokkoli, mais og ellers det de liker. Friskt tilgjenglig hver dag. (måtehold med en del av grønnsakene, siden de ikke skal ha masse eller ofte av det. feks brokkoli). Sirisser får de ca 20 stk i uka. Vannet de har bytter jeg hver dag. Det er bare et par ganger som jeg har gitt dem vann (veldig lite) fra kanyle, hvor jeg har sett at de har trengt det (har da passet på å gi frukt/grønnsaker med mye vanninnhold også). Mine får gå fritt hver ettermiddag. (hvis man ikke har gulvvarme, må man passe på at de ikke blir kalde. Kanskje ha dem på sofaen). Har laget et eget sted til dem på terrassen hvor de kan 'slikke' sol sammen med meg til sommer'n. Dette er dyr med STOR personlighet. Digger dem
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skjeggagam Spiser ikke grønnsaker og drikker ikke vann norwegianking Agamer 33 21-08-2010 20:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:35.