"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Øgler > Agamer Skjeggagam Skjeggis hammskifte, mbd? osv

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-11-2009, 17:47   #21
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,526
Standard

En ting skal du vite Freddy!
Her er det ingen som driter seg ut og du skal fortsette å gå med hodet høyt!
Jeg syns du har vært flink som tar opp dine problemer med Bjarne her på forumet og problemene dine kan løses veldig enkelt.
Det sier mere om deg som tørr ta opp dine problemer en de som ikke gjør det, så her får du kudos fra meg!
Det at du gjør feil nå betyr ikke at du skal fortsette med det. Dette er grunnen til at skjeggiser er nybegynner øgler.
Man kan feile for så å fikse det uten at dyret dør av det. Hva skadene gjør på langsikt er vanskelig å si, men jeg tror ikke dine problemer tar knekken på Bjarne.

Jeg forstår at du blir lei deg, men som jeg sa. Dette klarer du helt fint uten å måtte gi han fra deg. Vi fikser dette!

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Nei vet ikke helt hva jeg skal si jeg nå.. Kjenner jeg blir kjempe lei meg når jeg får vite alt dette, her hadde jeg det ganske dårlig i fra før, også dette.. Perfekt. Her kjøper jeg bur og utstyr til 7-8 tusen for at kompisen min skal få det bra, men han har det tydeligvis ikke bra, sier ganske mye om meg ja..

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg nå. Dritt meg ut på et forum som jeg bruker å lese omtrent hver dag, kjempeflott, og har muligens en syk/svak skjeggis her.

Kanskje det beste hadde vært å gitt Bjarne til noen andre, da jeg endelig innser at han kanskje ikke har det noe bra hos meg...

Tenkte egentlig å ikke skrive dette, men føler det må ut av systemet likevel. Har ikke noe annet å si heller..
Gibbs er offline   Svar med sitat
Gammel 08-11-2009, 18:09   #22
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,743
Standard

Ser det nevnes at Bjarne er tynn,,selv synes jeg ikke at han er tynn (har sett Bjarne in real life)

Finnes en person her inne som ikke trur at jeg leser bøker,,men jeg gjør faktisk det

Utdrag fra boken som mr.Carl alltid henviser til
"The length of adult dragons is typically 19-23 inches (altså ca 48-58 cm) and they weigh at least 3/4 of a pound (250 gram)".

Nå som Bjarne er ca 8-18 cm kortere enn dem "normale" ,,er det da ikke naturlig at han veier mindre da også ???
(Bare en tanke)
leo77 er offline   Svar med sitat
Gammel 08-11-2009, 18:22   #23
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Ser det nevnes at Bjarne er tynn,,selv synes jeg ikke at han er tynn (har sett Bjarne in real life)

Finnes en person her inne som ikke trur at jeg leser bøker,,men jeg gjør faktisk det

Utdrag fra boken som mr.Carl alltid henviser til
"The length of adult dragons is typically 19-23 inches (altså ca 48-58 cm) and they weigh at least 3/4 of a pound (250 gram)".

Nå som Bjarne er ca 8-18 cm kortere enn dem "normale" ,,er det da ikke naturlig at han veier mindre da også ???
(Bare en tanke)

hmm..
Snodige tall..
250gr på en skjeggis som er opp mot 50 cm er alt for lite.
Den ene jenta jeg tok over her er tynn. Tynn hale. veldig liten mage og tynne bein. Hun er ca 41 cm og veier 285..
Dette kan man se på som man gjør på leoser. Man ser det på halen og noen ting til. Rett før halen er det bein som kommer frem. Når disse er veldig synlig, så er dem for tynne. Man kan også se det oppå hodet dems. Når dem ha litt å ta av har dem to myke baller på hodet som man lett ser og kjenner. Mage, hale, lår, hode er ganske sikre tegn. skjeggis som er nesten 50 cm og veier bare 250
vil jeg si er veldig tynn, så dette syns jeg var rart..

Snakker dem om de som lever ute i det fri eller hjemme hos folk?

har tatt bilde av bakparten på jentene mine nå. Skal bare få lastet dem opp, så skal du få se forskjellen
Gammel 08-11-2009, 18:28   #24
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Finnes en person her inne som ikke trur at jeg leser bøker,,men jeg gjør faktisk det )

sikter du til meg nå??

Her er et par bilder av en jente med bitte litt for mye og en med alt for lite
En jente er på slankern og en er på fetern
En skal ned 20-30gram og en skal opp minst 50gram

Hvis de tallene dine stemmer, så kunne Ruth gått ned 35gram og det hadde vært helt greit..
Det skal jeg love deg er bare å glemme hehe
Når jeg fikk henne veide hun nesten 250gram og det var ikke bra i hele tatt.
Det hadde hvem som hels sett, så de tallene dine får meg til å lure litt..

Karlemann..hvor er du...?
Dette kan ikke stemme...?

Sist endret av Gibbs; 08-11-2009 kl 18:39.
Gammel 08-11-2009, 19:05   #25
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trondheim/Stavanger
Alder: 29
Meldinger: 1,489
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gibbs Vis post
En ting skal du vite Freddy!
Her er det ingen som driter seg ut og du skal fortsette å gå med hodet høyt!
Jeg syns du har vært flink som tar opp dine problemer med Bjarne her på forumet og problemene dine kan løses veldig enkelt.
Det sier mere om deg som tørr ta opp dine problemer en de som ikke gjør det, så her får du kudos fra meg!
Det at du gjør feil nå betyr ikke at du skal fortsette med det. Dette er grunnen til at skjeggiser er nybegynner øgler.
Man kan feile for så å fikse det uten at dyret dør av det. Hva skadene gjør på langsikt er vanskelig å si, men jeg tror ikke dine problemer tar knekken på Bjarne.

Jeg forstår at du blir lei deg, men som jeg sa. Dette klarer du helt fint uten å måtte gi han fra deg. Vi fikser dette!
Jo jøss, skal få fikset det selvsagt (takk for støtte forresten), var redd for at det kanskje var litt for sent jeg da men.. Har blitt litt for mye grønt og frukt i det siste, sikkert derfor han er litt tynn på bildet?! Leo77 sa at han skulle komme med litt zophobas og dubia hanner i morgen (alle hann dubiaene mine er døde:S så har vært litt varsom med å fore med dubia hunnene), det setter man pris på vett..

Har forresten en spot her, som nesten ikke er brukt. Kan denne brukes mon tro? Den er 23W, UVB 5.0. Har dessverre ikke noe holder til den, noe tips om hvor jeg får kjøpt det?

http://www.petdiscounters.com/mc_ima..._5_compact.jpg
(akkurat samme som den ovenfor tror jeg, ligner ihvertfall)

Lest over hele den siden du linka Gibbs, ser at jeg burde skaffe en solingsspot ja. Var ikke klar over det, her trodde jeg at jeg hadde alt i orden.. Men men! Skal forsøke å bedre meg litt. For Bjarnes skyld.

Skal også kjøpe nye lysrør snarest - er det kanskje en idé å kjøpe 2*Repti-glo 10.0?
Freddy90 er offline   Svar med sitat
Gammel 08-11-2009, 19:12   #26
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Jo jøss, skal få fikset det selvsagt (takk for støtte forresten), var redd for at det kanskje var litt for sent jeg da men.. Har blitt litt for mye grønt og frukt i det siste, sikkert derfor han er litt tynn på bildet?! Leo77 sa at han skulle komme med litt zophobas og dubia hanner i morgen (alle hann dubiaene mine er døde:S så har vært litt varsom med å fore med dubia hunnene), det setter man pris på vett..

Har forresten en spot her, som nesten ikke er brukt. Kan denne brukes mon tro? Den er 23W, UVB 5.0. Har dessverre ikke noe holder til den, noe tips om hvor jeg får kjøpt det?

http://www.petdiscounters.com/mc_ima..._5_compact.jpg
(akkurat samme som den ovenfor tror jeg, ligner ihvertfall)

Lest over hele den siden du linka Gibbs, ser at jeg burde skaffe en solingsspot ja. Var ikke klar over det, her trodde jeg at jeg hadde alt i orden.. Men men! Skal forsøke å bedre meg litt. For Bjarnes skyld.

Skal også kjøpe nye lysrør snarest - er det kanskje en idé å kjøpe 2*Repti-glo 10.0?
kjøp 2 og 10 du
Da får du et veldig fint lys i terrariet ditt.

Den linken din virker ikke, men hvis det er en spott pære, så skal det funke. Man må bruke keramiske holdere til spotter fordi dem blir veldig varme.

Jeg vil anbefale deg å sette inn grønt til Bjarne om morgenen, så kan du gi insekter når du kommer deg hjem fra skole eller jobb også kan du gi litt frukt eller mere grønt litt senere hvis han vil ha mere da hehe
Gammel 08-11-2009, 19:16   #27
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
kjøp 2 og 10 du
Da får du et veldig fint lys i terrariet ditt.

Den linken din virker ikke, men hvis det er en spott pære, så skal det funke. Man må bruke keramiske holdere til spotter fordi dem blir veldig varme.

Jeg vil anbefale deg å sette inn grønt til Bjarne om morgenen, så kan du gi insekter når du kommer deg hjem fra skole eller jobb også kan du gi litt frukt eller mere grønt litt senere hvis han vil ha mere da hehe
Hmm.. Virker ikke linken? Merkelig.. Er en vanlig UVB spot. Men hvor får man kjøpt keramiske holdere til spotter? Vanlig lampebutikk eller dyrebutikk eller hvor?

Edit: Får kjøpe 2 og 10 da vett.
Gammel 08-11-2009, 19:21   #28
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Hmm.. Virker ikke linken? Merkelig.. Er en vanlig UVB spot. Men hvor får man kjøpt keramiske holdere til spotter? Vanlig lampebutikk eller dyrebutikk eller hvor?

Edit: Får kjøpe 2 og 10 da vett.

begge deler har som regel keramiske holdere.

Hele poenget med en spot er at den lager en "flekk" på et sted som den varmer opp. Dette for å gi skjeggisen en sol. En kunstig sol sådan, men poenget er at spotten varmer opp steinen som skjeggisen kan gå på for å varme seg og for å få i gang systemet når dem har spist mat. Da får skjeggisen spotten på seg og den får varme fra steinen. Akkuratt som i naturen når dem står i sola og breier seg ut.
Gammel 08-11-2009, 19:29   #29
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
begge deler har som regel keramiske holdere.

Hele poenget med en spot er at den lager en "flekk" på et sted som den varmer opp. Dette for å gi skjeggisen en sol. En kunstig sol sådan, men poenget er at spotten varmer opp steinen som skjeggisen kan gå på for å varme seg og for å få i gang systemet når dem har spist mat. Da får skjeggisen spotten på seg og den får varme fra steinen. Akkuratt som i naturen når dem står i sola og breier seg ut.
Ok, får høre med dyrebutikken om de har keramiske holdere da vett.
Ja skjønner jo at det er poenget med spotten. Men tenkte uv-røra skulle forestille sola, og at varmelampa skulle fungere som "solflekken" eller hva jeg skal kalle det. Men ja, skjønner.
Gammel 08-11-2009, 19:31   #30
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Jeg ser i min bok står det at skjeggisene blir 18-24 inches og veier 200-300gram, men lengere ned på samme side står det.
The boddy is stocky and muscular, four thick muscular leggs, long strong tail, a healthy dragon have a strong thick tail.

Den ene jenta mi og Bjarne har ikke tykke sterke haler, så dette er litt rart. Det er ikke mulig for en skjeggis som er opp mot 50 cm som veier et sted mellom 200-300 gram å ha en tykk fin hale. Det tror jeg ikke før jeg får se det..

Hva mener du Karl?
Svar

Emner
hammskifte, mbd, Skjeggagam

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skjeggis. eLx Agamer 8 02-07-2008 07:21
Skjeggis unearth Agamer 32 22-12-2007 15:48
skjeggis primero Agamer 17 29-08-2006 22:22
G.rosea Hammskifte tovang Taranteller 12 31-12-2005 14:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:38.