"
Gammel 02-01-2010, 23:35   #111
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Alder: 37
Meldinger: 506
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Da fikk jeg veid han å han veier nå (rett etter at han hadde avføring) 287 gram. 17 gram mere enn sist jeg veide, altså. Ønsker han opp på 350 eller i nærheten før jeg er fornøyd! Mtp at han er litt kortere enn vanlige skjeggiser så.. Går som tidligere sagt sakte men sikkert oppover, hehe.
287 er jo en helt ok vekt da
Gammel 02-01-2010, 23:53   #112
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trondheim/Stavanger
Alder: 29
Meldinger: 1,489
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kiwi Vis post
287 er jo en helt ok vekt da
Joda, kanskje det. Men vil ha han over 300 ihvertfall.
Gammel 23-01-2010, 20:30   #113
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,526
Standard

Hei Freddy90.

Har vært mye jobbing på meg en stund nå, så jeg har måttet nedprioritere hele internettet.
Beklager for dårlig oppfølging.

Jeg syns Bjarne begynner å se finere ut.
Han har tydelig lagt på seg rundt magen og det er veldig bra.
Det er der det først må starte. En god oppfylt mage er første skritt i riktig retning.
Da legger han på seg etter hvert. Husk at Bjarne var ganske tynn, så dette tar litt tid og det er sunnest for Bjarne å gå litt sakte opp i vekt i stedet for veldig fort.
Det er nok sunnere for han det.
Man kan fremdeles se at bein, armer, hale og oppå hode fremdels er tynt, så jeg vil si til både deg og Kiwi at 287 gram IKKE er ok.
Han må mye høyere opp en det og det kommer.
Når Bjarne begynner å nærme seg 400 gram, så kan vi se på bilder og diskutere om du ønsker han høyere opp.
Jeg vil tro det, men det kan vi ta da.

Det er vel et par uker siden sist bilde, så sleng gjerne ut et nytt

Du gjør en god jobb med både Bjarne og oppfølging her på RF og det skal du ha skryt for.

Leste igjennom tråden en gang til nå og jeg må si jeg får litt vondt av deg på side 2
Du bryr deg og det er bra lesning..

Ofte, både her på RF og Repti er det folk som spør om hjelp, får som regel masse hjelp, men vi som bryr oss får veldig lite tilbake i etterkant om hvordan det har gått med dyret vi alle har brydd oss om.
Forums posten dør helt ut helt til det er noen andre som spør "hvordan har det gått med skjeggisen din?".
Dette gjelder også folk jeg hjelper på PM.
Etter hjelp hører jeg ikke noe mere. Dette er litt irriterende da dette er den eneste "betalingen" vi får tilbake for å hjelpe.
Det hadde vært fint hvis alle vampyrene hadde gått til blodbanken og gitt litt blod av og til også, så samfunnet kunne fått litt tilbake.
Da fungerer samfunnet så mye bedre lizzm.. Handler ikke bare om å ta..
Gibbs er offline   Svar med sitat
Gammel 23-01-2010, 22:17   #114
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Har vært mye jobbing på meg en stund nå, så jeg har måttet nedprioritere hele internettet.
Beklager for dårlig oppfølging.
Ingen grunn til å beklage altså! Hehe.

Sitat:
Jeg syns Bjarne begynner å se finere ut.
Han har tydelig lagt på seg rundt magen og det er veldig bra.
Det er der det først må starte. En god oppfylt mage er første skritt i riktig retning.
Da legger han på seg etter hvert. Husk at Bjarne var ganske tynn, så dette tar litt tid og det er sunnest for Bjarne å gå litt sakte opp i vekt i stedet for veldig fort.
Det er nok sunnere for han det.
Jo synes selv magen har fått en finere form. Før var den litt slapp og hang litt, men nå er den fastere. Er klar over det med at Bjarne var ganske tynn, så jeg har roa ned pittelitt på matinga - ikke så mye zophobas som han fikk en periode, og litt mere grønt i kosten. Fått bare banan og salat i dag da, så i dag var vi sunn, hehe. Er nok bedre å ikke gå opp i vekt fort ja.

Sitat:
Man kan fremdeles se at bein, armer, hale og oppå hode fremdels er tynt, så jeg vil si til både deg og Kiwi at 287 gram IKKE er ok.
Han må mye høyere opp en det og det kommer.
Når Bjarne begynner å nærme seg 400 gram, så kan vi se på bilder og diskutere om du ønsker han høyere opp.
Jeg vil tro det, men det kan vi ta da.
Hm, tenkte det var litt lite ja - men satser å få han opp til 350 først, du må huske ast han er jo også bare snaue 39,7 cm sist jeg målte han, litt dverg mao, så derfor tror jeg det kan bli litt mye hvis det kommer over 400, meen vi får se hvordan det blir!

Sitat:
Det er vel et par uker siden sist bilde, så sleng gjerne ut et nytt

Du gjør en god jobb med både Bjarne og oppfølging her på RF og det skal du ha skryt for.

Leste igjennom tråden en gang til nå og jeg må si jeg får litt vondt av deg på side 2
Du bryr deg og det er bra lesning..
Bjarne ligger og sover nå, så bilde kommer på dagen i morgen tror jeg, er visstnok litt opptatt i morgen så er ikke sikkert jeg får tid til det, vi får se! Ja var litt trist på side 2, tok det litt nær meg - noe man egentlig ikke gjør på internett! Hehe, neida, men var litt tøft for meg akkurat da.

Så du har lest gjennom hele tråden på nytt?! Haha, ikke verst Mer enn jeg orker det for å si det sånn! Selv om jeg kanskje skulle gjort det.

Sitat:
Ofte, både her på RF og Repti er det folk som spør om hjelp, får som regel masse hjelp, men vi som bryr oss får veldig lite tilbake i etterkant om hvordan det har gått med dyret vi alle har brydd oss om.
Forums posten dør helt ut helt til det er noen andre som spør "hvordan har det gått med skjeggisen din?".
Dette gjelder også folk jeg hjelper på PM.
Etter hjelp hører jeg ikke noe mere. Dette er litt irriterende da dette er den eneste "betalingen" vi får tilbake for å hjelpe.
Det hadde vært fint hvis alle vampyrene hadde gått til blodbanken og gitt litt blod av og til også, så samfunnet kunne fått litt tilbake.
Da fungerer samfunnet så mye bedre lizzm.. Handler ikke bare om å ta..
Der er jeg enig mtp "hvordan har det gått med dyret din?" - når folk feks spør på pm og jeg aldri får svar om hvordan det gikk gir det liksom ikke helt mening mener nå jeg. Sant det, handler ikke bare om å ta! Som regel skilpadde prat på pm altså, kan ikke like mye om skjeggiser som sumpskilpadder - har jo hatt sumpskilpadde i 7 år før jeg solgte den for 2 år siden nå, og skjeggis har jeg bare hatt i 4-5 år nå.

Eller vil jeg legge til at det jeg gruer meg litt til er høsten, for må kanskje selge Bjarne grunnet skolegang og jeg må da altså flytte da skolen er litt langt unna.:( MEN det kan være at søskenbarnet mitt (som har hatt leopard gekko i over ett år nå forresten) kan ta over han mens skole pågår. Evt at jeg greier å overtale mor og far som bor her hjemme til å passe på han (noe som er tvilsomt, selv om de er glade i dyr altså.)

Og forresten så står det jo litt om hamskifte i tråden, og ville bare si at han har hatt hamskifte nå, og mangler bare bakføttene og litt av halen. Hodet og ryggen og halsen samt litt av halen og begge forføttene har hammet siden sist, så han har hamskifte enda selv om han begynner å bli gammel!

Kom forresten på at jeg har glemt å gi han kalsiumsprøyte som noen tipsa meg om (husker ikke hvem), så må ringe å høre med dyrlegen om de har time til overs i neste uke eller noe..

Jeg skrev tidligere at skjelvingen hans var borte, det er den da altså ikke, var bare han som var ganske rolig når jeg skrev det. Gir han kalk til hvert måltid, men har ikke blitt noe bedre, så som sagt har jeg tenkt å prøve kalsiumsprøyte.

Mye tekst, men må liksom forklare litt. Og sikkert noen skriveleifer... Kjøpte nytt tastatur i dag så er litt uvant med det. Men har sett over teksten med ordboka i Firefox, og finner ikke noe spesielt så er sikkert rett sånn halvveis.
Gammel 23-01-2010, 23:50   #115
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 1,016
Standard

Har du muligheter til å filme denne skjelvingen du snakker om?
Gammel 24-01-2010, 00:10   #116
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av KarlKanibal Vis post
Har du muligheter til å filme denne skjelvingen du snakker om?
Hmm... Er ikke sikker på om jeg har bra nok kamera, har et greit webcam som skal funke trooor jeg, som kan settes rett ved siden av terrariet, kan se om jeg får filmet noe bra iløpet av morgendagen, selv om den ikke er så kraftig som du kanskje tror(?), mere litt sånn risting eller hva jeg skal kalle det, ganske smått altså - men noe er galt. Men kan prøve å få det på film ja!
Gammel 24-01-2010, 16:13   #117
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Nettopp tatt bilder, men kvaliteten på de ble dessverre ganske dårlig.. Er nok for amatør enda til å få til bedre bilder
Ble for lyse bilder, men viser de allikevel, selv om de er dritdårlige.
Noen som har tips til hvordan jeg kan ta bedre bilder inne i terrariet forresten? Prøvde å sette hvitbalansen på fluoriserende lys, men det er kanskje ikke rett.. Brukte blitz jeg nå da, sikkert der jeg blingsa?! Hehe.

Gammel 24-01-2010, 16:17   #118
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,743
Standard

Du som har et så bra camera
Du trenger vel bedre sol lys,det funker hvertfall på mitt mega crappy camera
leo77 er offline   Svar med sitat
Gammel 24-01-2010, 16:32   #119
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Du som har et så bra camera
Du trenger vel bedre sol lys,det funker hvertfall på mitt mega crappy camera
Bra og bra du! Hehe, Canon EOS 1000D er ikke det beste cameraet, men det funker til mitt bruk da..jeg har bare ikke lært meg å bruke det helt på ett år! Haha.
Gammel 24-01-2010, 21:26   #120
Reptilfreak

Fuzzy sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 35
Meldinger: 142
Standard

en kjapp auto whitebalance i photoshop gjorde vel susen =)
Vedlagte miniatyrbilder
Skjeggis hammskifte, mbd? osv-bjarne2401201001_1.jpg   Skjeggis hammskifte, mbd? osv-bjarne2401201002_1.jpg   Skjeggis hammskifte, mbd? osv-bjarne2401201003_1.jpg   Skjeggis hammskifte, mbd? osv-bjarne2401201004_1.jpg  

Fuzzy er offline   Svar med sitat
Svar

Emner
hammskifte, mbd, Skjeggagam

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skjeggis. eLx Agamer 8 02-07-2008 07:21
Skjeggis unearth Agamer 32 22-12-2007 15:48
skjeggis primero Agamer 17 29-08-2006 22:22
G.rosea Hammskifte tovang Taranteller 12 31-12-2005 14:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:12.