| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Jeg holder på og lage ett vivarie med ca 40 liters vanndel i ett exoterra 60x45x60, der jeg planla og sette ut litt småfisk og reker, men pumpejunglen har blitt stoooor siden jeg holdt på med akvarier, hva er de beste små pumpene nå, hva anbefaler dere?
Det blir jo litt mer griseri enn med ett vanlig akvarie Sist endret av Gobblin; 13-07-2008 kl 19:20. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
|
hvis du skal bruke vanlig akvarium pumpe som er små og er bra så hadde jeg gåt for en fluval http://www.goldfishinfo.com/fluvalinternal.jpg dem er veldig brae
jeg har sel en fluval pumpe i mit akvarium og det er på 160l og den tar bra med dritt. og dem er det forselige størelser på
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Takker for svar, eheim er jo en god gammel driftsikker traver, men hvordan er fluval i små størrelser? holder de lenge?
Sist endret av Gobblin; 13-07-2008 kl 19:36. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
jeg har den minste og den som er lit støre, den minste er for 25l og den som er støre er på sirka 50l. men det er bare og si sirka hvor mange liter du har så får du den du trenger
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
glemte og skrive at vis du renser dem regel mesig så håler dem nok lenge
jeg har ikke hat noe broblemer med dem.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
tror jeg ville gått for en liten utvendig pumpe jeg, så hadde jeg slippet å ha en pumpe i vann delen, den ødelegger jo litt av synet kan man si
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
je har aldri set små utvendig pumper jeg men du får vel taki det å. men jeg trur dem utvendige pumpene koster mye mere.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
neida, trenger ikke å koste skjorta, f.eks den invendige fluval pumpa du prata om, kan fort koste opp mot 4-500 kr, right?
skader ikke å legge inn noe småpenger til, så får man en fin liten utvendig pumpe, som er til akvarier under 100liter.. en utvendig pumpe, er mye lettere å rengjøre, fluval sine innvendige som du hadde som tok opp mye dritt, den tettner seg veldig fort oxo, =rense ofte. man må også modde filter shitten også, vis man vil slippe en del arbeid.. har selv fluval sine innvendige pumper, både 1,2 og 3. så jeg veit godt åssen de funker, de tar mye plass også..
|
![]() |
| Emner |
| akvariepumper, små |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|