| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Peter selger noen kjøttetende planter. Så da ville jeg bare gjøre opmerksom på at vi faktisk har noen arter (ganske mange) her i norge også. Har selv funnet drøssevis av disse i myrene oppi marka. (bare to arter, men finnes flere)
Mere står også på vikipedia! : Kjøttetende plante - Wikipedia Til sommeren tror jeg det kanskje blir et norsk fauna vivarie med blant annet disse. ![]() NFredrik
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Kjøttetende planter er jo kule! Så nettopp min tok en siriss, heftig!
Viste ikke at vi hadde noen kjøttetende planter her i Norge, men da blir det to fluer i en smekk, torv mose OG kjøttetende planter, som skal plukkes i myra!Takker for info Nfredrik
Sist endret av bendick2112; 29-03-2008 kl 16:55. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Sånne planter er kjempetøffe!
Hadde to forskjellige noen år tilbake. En som klappet seg sammen og en som det vokste belger på med topplokk og greier. (Begge er å få kjøpt i Plantasjen og disse trenger bare en sprut med vannflaska hver dag.) Hadde store problemer med å få luftet kjelleretasjen om sommeren pga alle edderkoppjævlene og insektene som fløy inn, helt til vi fikk oss disse plantene. De slukte all dritten og den med belgene vokste som bare f**n!! Spennede og fascinerende planter! De passer særdeles godt over åpne terra som har problemer med uønskede gjester
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
passer fint ved siden av noen bokser med banan fluer osv
så slipper du problemet med løse fluer
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Du sa noe der Gatebil reptilen, etter vinterferien, hadde 2 nyklekte bananflue kulturer klart å komme seg ut, du skulle sett romme mitt, sikkert 1000 daue fluer spredt rundt om kring i rommet-.-
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2010
|
Jeg kjøpte meg et slikt gro selv sett! på DinoPets - Få dine egne levende forhistoriske dyr i dag!, skikkelig tøft altså! Den typen jeg kjøpte heter visst venus fly trap eller noe slikt!
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
magiske planter!! inkluderer til og med telefon support!! ikke rar prisen virker litt stiv.Venus fly trap er forøvrig veldig kule planter. Sist endret av Frogger; 26-07-2010 kl 20:59. |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kjøttetende, planter |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kjøttetende plante i terra? | Pushead | Terrarier | 11 | 16-11-2008 16:01 |
| Kjempet mot kjøttetende kjempeøgle og spiste skjell | bendick2112 | Media | 1 | 07-06-2008 21:13 |
| kunstige planter | taggen | Medlemmene | 8 | 21-03-2008 14:16 |
| Planter i terrariet | Fluffy | Taranteller | 12 | 03-03-2008 19:41 |
| Planter i terrarie til skink | azzkill | Øgler | 5 | 17-09-2007 18:16 |