| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
Tjohei
![]() Jeg har da i det siste holdt på med et såkalt vivarie hos dama, i et 45x45x60 cm exo terra. Bunnsubstrat: lecakuler i bunn, filterduk over så ikke jorda skal blande seg med lecan. Bruker tiurtorv her, blanda med en del rester av noen gamle xaxim plater ![]() (veit ikke om det hjelper så mye men) bakgrunn: Har 3 stk kokosplater der, fra vivaria. 3 xaxim plater, da den ene har litt variert tykkelse, mellom 2- 5cm, ganske fet, alle 3 platene er kjøpt på Malmø messa som var for 1-2 mnd sia. Innredning: Siden dette skal væra en regnskog, og kommer mest sannsyneligvis satse på pilgift i løpet av neste år, så går jeg for en del bromeliader og fikus pumilia. Har bare 1 stk N. Karin 5-6 stk N. Ampullacea 2-3 stk N. Fireball 1 stk av en liten orkide´ art ^^ 6-7 stklinger av fikus der. dette var planter ![]() har en liten dam inne der også, på ca. 3liter eller no, egenlig bare for morro skyld, oh for å få litt forandring i bunnen av vivarie. Teknisk: Har helt grei belysning nå, 3 sparepærer, da den ene er plantepære. Har også vivaria Regnsystem der, 2 dyser, fungerer helt perfekt! anbefaler dette til alle som driver med våte klimaer ![]() bilder kommer seinere ![]() og til slutt, vis det er noen som har for mye av de brommene jeg nevnte ovenfor her, eikefikus, nedbrytere til overs så kjøper jeg gjerne ![]() skaffer meg snart nettbank, så detta blir bra ![]() natta
1.0 Kongepython "Spider" 0.1 Kongepython "Normal" Sist endret av Frogger; 18-02-2008 kl 23:56. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Gleder meg til å se bilder!
Hvordan har du laget dammen din og hvor stor del av bunnen dekker den? Hvordan pumpe har du i den? Eller trenger du pumpe?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
|
Næmmen! Har robin begynt med terra?
Bilder da vettu!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
så kult, er alltid morsomt å se på terra.'s gleder meg til bilder
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har bare limt sammen noen glassplater i et hjørne, sånn at det blir kvadrat, limt med akvariesilikon
ingen hokuspokus for meg ![]() Har ikke pumpe oppi der enda, men skal se om jeg skal få skaffet noen ja ![]() Seff driver jeg med terras hehe men tenkte jeg skulle være litt seriøs å bruke kvalitetsting og tang her så det blir bra, mener jeg ![]() skal se om jeg finner bilder
1.0 Kongepython "Spider" 0.1 Kongepython "Normal" Sist endret av sveinjo; 07-02-2009 kl 23:29. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Bilder
![]() Nyplanta: ![]() Med regnsystem på: ![]() Litt tomt enda, men... Bare jeg får inn noe mer lys så... ![]() Da gror det fint^^ Og er det noen som vet om timere, som har en minstetid på 30 sekunder eller lignende? (til regnsystemet) Og hva den heter (type osv) Og hvor man kjøper de? Anbefalinger? VIKTIG hehe
1.0 Kongepython "Spider" 0.1 Kongepython "Normal" Sist endret av sveinjo; 07-02-2009 kl 23:31. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
kan bytte, jeg trenger nedbrytere
|
|
![]() |
| Emner |
| lille, regnskogsterra, robin |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/vivarier/5227-robins-lille-regnskogsterra.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Repti.net / Reptile forum / Kyoto mose | This thread | Refback | 10-12-2010 22:33 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lille Skallmann | pusilusi | Skilpadder | 4 | 19-09-2008 22:42 |
| Min lille bildetråd | TwixXxy | Medlemmene | 15 | 02-09-2008 06:32 |
| epost til lille petter | parahybana_freak | Taranteller | 4 | 25-02-2007 19:18 |
| Min lille Jolene! | vipera | Snoker | 5 | 11-01-2007 18:44 |
| parringen til Gibbs og Lille | Gibbs | Filmsnutter | 7 | 02-12-2006 16:57 |