| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Feb 2005
Sted: stavanger
|
Hei og hå alle
![]() Etter lite sukksess med insekter tenkte jeg å begynne med reptiler i steden. For øvrig er interessen større for dette også men jeg må bare finne meg en ny leilighet først ettersom det er uaktuelt for min nåværende samboer å ha dette i hus. Til å begynne med har jeg lyst til å skaffe meg en eller to kornsnoker og mitt spørsmål, eller mine spørsmål blir som følgende: -Hvor stort terrarium/virvarium (aner ikke hva som blir brukt til hva) skal disse ha? -hva slags utstyr må skaffes i tillegg av varmelamper,matter,bunnsubstrat ol. -kan jeg ha flere snoker i samme "bur" Takk for alle svar dere kan gi meg
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
jeg har kornsnoken min i et 70x50x50, men det er en juvenil.
skal du ha en fullvoksen ville jeg nok gått for no nærmere 100x60x60. har lest en del caresheets fra flinke oppdrettere hvor mange sier at de fleste slanger, inkludert Elaphe guttata (maisorm, kornsnok, kjært barn har mange navn ) ikke trenger UV lys.ingen av slangene mine har UV, og trives som bare det. man kan absolutt ha flere i samme terrarie, men når det kommer te comboer så er det sikkert andre som har bedre svar på det enn jeg har. lykke te! :wink:
|
![]() |
| Emner |
| hjelp |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |