| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Hokksund
|
Hei lurer på om noen her har erfaring med epiweb? Har tengt på et sånt sett til exo terra men lurer lit på åssen det er med pilgift. De kan vel ikke gå ret på epiweb må vel ha noe form for substrat på toppen?
Hadde vert fin om noen kunne delt sine erfaringer med epiweb og gjærne noen bilder ![]() Vet de ikke har noe bra rykte når det kommer til forhonsbetalig og levering men produkte ser drit bra ut! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Dusk.se - Viktig! Leses av alle Du har nok allerede lest denne?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Haugesund, Rogaland
Alder: 36
|
EpiWeb er mye vanskeligere å holde fuktig, og dermed å få ting til å gro på. Kjøp heller Xaxim, som er 10 ganger bedre, og ikke minst så slipper du å sponse den svindleren...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Har lest advarslene ja vet han ikke er noe bra kar men jeg har tro på produktet.
Vet matrialet ikke holder så bra på vann men det skal vokse veldig bra i det. De setta som selges til exo terra følger det med pumpe så det bør ikke være noe problem. Ingen her inne som har prøvd dette? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Haugesund, Rogaland
Alder: 36
|
All erfaring sier at det er dårligere enn "the real thing"...
Mange i det norske reptilmiljøet har prøvd det, og så vidt jeg vet så er alle tilbake på Xaxim e.l naturprodukt Forøvrig så er det også flere som har snakket om at beina til dyra kan ta skade av det, da det kan være litt skarpt.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
ok har hørt detta med beina til dyra var vel snak om en amrikaner som hadde fått to frosker som sat fast i matrialet. vipper lit på hva jeg skal gjøre men setter pris på flere tilbakemeldiger.
noen som vet hvor man kan få tak i sån egg crate til en bra pris? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2004
Sted: I landet som styres av huleboere.
|
Jeg kjøpte en snaue kvadrat fra en messe noen år tilbake for å prøve ut dette som et substitut. Plantene vokste overhode ikke like bra på det som xaxim og i en eller annen sammenheng havnet epiweben i bunn av et terrarium for å prøve ut dreneringsferdighetene. Like bra som leca på det punktet, så jeg gikk rett å slett over til xaxim og leca, og epiweben i søpla.
Min vurdering av Epiweb: Greit at andre bruker det så lenge jeg slipper å se det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
|
For at noe skal gro på det må det nok plasseres midt i et vannfall el.l. Jeg syntes også det så bra ut, men etter å ha prøvd en liten bit går jeg nå for xaxim.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|