| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 23
|
Tenkte jeg bare skulle vise noen bilder av mitt sørgegekko terrarie (Exo-Terra 45x45x45)
Det bor 3 sørgiser der nå som er ca 3-4 mnd gamle Veggene er kledd med kokosplater og som bunnsubstrat så bruker jeg cocohusk fra exo terra. Videre så er det ett lite tre og diverse andre planter, en liten stamme og ett vannfall ![]() Var litt vanskelig å få til ordentlige bilder av vannfallet bakimellom der, men ser det så vidt på det ene bildet. Og på det nederste bildet så ser man den ene sørgisen mellom bladene
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Er jo fint dette her!
Morsomt å se at sørgegeckoen blir mere populær. Dette vannfallet ditt renner vel ikke ut i en dam for sørgegeckoen kan dessverre lett drukne. Men veldig fint terra, bare gled deg til det begynner å poppe opp noen nye sørgiser der ;P |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Dette så bra ut, hadde ingen anelse om at sørgegekkoen var så utbredt i norge.
reptilesboy: Jeg holder på å fikse nytt terra til mine og planlegger å lage en liten dam, den er omtrent 5-6cm i diameter og blir maks 1/2 cm dyp. Dette er vell ingen fare? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Det går nok sikkert bra da dem holder seg mest i lufta. Putt en stor stein oppi der så dem har noe og gripe tak i vis dem skulle være uheldig å dette utti. Men er du veldig redd for at det skal skje noe med dem ville jeg nok lagd det. Jeg hadde dem med noen frosker og da hadde jeg en bitteliten dam men denne fylte jeg med masse steiner så dem ikke skulle ha noe problem med å få seg opp igjen.
Men har du tenkt og f.eks ha noen frosker inni der ettrvert kan du godt ha en dam ![]() Men skal du bare ha sørgiser ville jeg nok personlig droppet dammen |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 23
|
Takk for det
Har lagt litt arbeid terrariet så syns det er hyggelig med tilbakemeldinger (både ris og ros) Og til deg Reptilesboy: Jeg bruker ett exo-terra small waterfall, så det er nok liten sannsynelighet for drukningsulykker heldigvis ![]() Tror nok ikke sørgegekkoen er såveldig utbredt enda, har ikke sett mange som har solgt de, men de kommer nok til å bli mer utbredt etterhvert når folk finner ut at de er relativt lettholdte og ganske artige å følge med på. Og det beste av alt er at de kommer til å legge egg uten parring ^^ |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jammen da er det jo ikke noe problem
da er det jo bare å Lene seg tilbake å nyte noen kjempe kule dyr og et kjempe fint terra ![]() Nei dem er ikke veldig utbredt men blir flere å flere nå ser jeg. Har en stor koloni nå som jeg tenkte jeg snart skal begynne å selge litt fra. Har også skrevet et fakta ark som snart vil bli lagt ut her inne. Mangler bare noen bilder så i løpet av neste uke vil det ligge et fakta ark om disse kule dyrene
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 15
|
Jeg snakket med en person engang, og da skulle han regne ut hvor mange sørgiser av de han hadde hadde solgt, som hadde lagt egg( hvis du regner med at alle har det bra).. Så skulle det være over 1 million i landet
. Vet at det ca er 100.000 reptileiere her i Norge, men viss du regner med at de som har sørgis har mere enn 1
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja det er kanskje mange i landet men de avler jo som bare F! Og det blir fort mange og det er plass til mange i bare et 45x45x45 terra. Derfor er det ikke så mange som har men noen som har mange. Du ser dem ikke ofte til salgs. Men det har jo allerede vert et parr samtaler denne uken om den og det er jo possitivt
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 31
|
Artig med sørgiser ja, og de har det nok helt konge i terra der
![]() Imidlertid ville jeg, for det rent estetiske, bytta ut et par av de store plantene med noen mindre. Ser mange som presser 4-5 store planter inn i et relativt lite terra, og da ser det fort veldig overfyldt ut, samt at plantene jo ikke har en cm å vokse på... Mvh Martin |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sørgis er stukket av! | Hignoria | Gekkoer | 30 | 29-01-2011 14:57 |
| Mitt terra prosjekt | JoachimB | Terrarier | 14 | 27-09-2008 08:03 |
| mitt nye kornsnok terra | s9gl | Terrarier | 4 | 18-07-2007 19:44 |
| Sørgis formering | john | Gekkoer | 10 | 08-01-2007 17:29 |
| Mitt første hamskifte... (vel, mitt og mitt) | Evenruden | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 10 | 20-12-2006 05:02 |