"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Vivarier Hjelp med bakgrunn (:

Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-05-2011, 23:16   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 15
Meldinger: 147
Standard Hjelp med bakgrunn (:

Etter å ha jobbet i reptilparken nå i tre dager Så har jeg bestemt meg for å lage vivarium Jeg skaffet bur og tree fern panel.. Lurer på om du kan feste denne bakgrunnen med akvarie silikon?? Og så lurer jeg på om jeg kan bruke korkbark, eller råtner denne?? Har også skaffet spretthaler og skrukketroll?, så rengjøring blir lett Btw, reptilparken er AWSOME!!!
mfm er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-05-2011, 01:53   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Halla! Jobbet der faktisk litt selv i jobbuka på skolen. Dritkult og veldig fine mennesker!
Du kan lime det fast med akvariesilikon ja! Korkbarken vil ikke råtne bruker det selv i et terrarium som for du dusjer daglig av 3 dyser og det går veldig bra!

Men du har ikke tenkt på byggeskum og kokosfiber da? ;P
Syntes det blir bedre og mere realistisk utseende. Du kan også forme det som du vil og få røtter til å stivne fast i skummet. Du kan også fuge fast blomsterpotter som du kan putte planter i så dem står ut fra veggen.

Sett at reptilparken bruker det mer og mer. Så dem drev på med et ganske stort et sist jeg var på besøk og da brukte dem denne metoden!

YouTube - jgrimmier sin kanal
se på noen av videoen til denne fyren! Stor inspirasjon for meg! ;P

Lykke til

Mvh Marius
reptilesboy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-05-2011, 10:44   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 15
Meldinger: 147
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptilesboy Vis post
Halla! Jobbet der faktisk litt selv i jobbuka på skolen. Dritkult og veldig fine mennesker!
Du kan lime det fast med akvariesilikon ja! Korkbarken vil ikke råtne bruker det selv i et terrarium som for du dusjer daglig av 3 dyser og det går veldig bra!

Men du har ikke tenkt på byggeskum og kokosfiber da? ;P
Syntes det blir bedre og mere realistisk utseende. Du kan også forme det som du vil og få røtter til å stivne fast i skummet. Du kan også fuge fast blomsterpotter som du kan putte planter i så dem står ut fra veggen.

Sett at reptilparken bruker det mer og mer. Så dem drev på med et ganske stort et sist jeg var på besøk og da brukte dem denne metoden!

YouTube - jgrimmier sin kanal
se på noen av videoen til denne fyren! Stor inspirasjon for meg! ;P

Lykke til

Mvh Marius
Det kunne jo gått, men liksom det er mitt første vivarie og vil prøve meg litt på basics og sånt først, viss du kjønner ?
Og så digger jeg den planten dem har der som har dekket alle platene på 3-4 månder bare :O !! Jungel FTW!!!!
HETER DU MARIUS!!!!?
mfm er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-05-2011, 11:43   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Hehe Okei skjønner det. Men da kan jeg si at det første vivariumet jeg lagde var med byggeskum og det andre med rennene vann fra veggen er ikke så vanskelig som du tror bare du har trua. Tror jeg vet hvilken plante du mener. Er det en slags ficus er det ikke? Med hjerteformede blader vis jeg ikke tar helt feil. De har jeg i alle mine vivariumer og de får oppover veggen uansett hvilken bakgrunn du har.
Hehe ja heter Marius
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp/tips ang. bakgrunn wernis Terrarier 8 05-02-2011 10:25
bakgrunn olli Agamer 1 21-03-2010 21:58
Hjelp til første ørken bakgrunn royy Terrarier 9 20-01-2007 15:52
bakgrunn Zilly Terrarier 4 22-12-2006 22:23
Bakgrunn john Vivarier 10 22-12-2006 12:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:26.