| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 15
|
Etter å ha jobbet i reptilparken nå i tre dager
Så har jeg bestemt meg for å lage vivarium Jeg skaffet bur og tree fern panel.. Lurer på om du kan feste denne bakgrunnen med akvarie silikon?? Og så lurer jeg på om jeg kan bruke korkbark, eller råtner denne?? Har også skaffet spretthaler og skrukketroll?, så rengjøring blir lett Btw, reptilparken er AWSOME!!!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Halla! Jobbet der faktisk litt selv i jobbuka på skolen. Dritkult og veldig fine mennesker!
Du kan lime det fast med akvariesilikon ja! Korkbarken vil ikke råtne bruker det selv i et terrarium som for du dusjer daglig av 3 dyser og det går veldig bra! Men du har ikke tenkt på byggeskum og kokosfiber da? ;P Syntes det blir bedre og mere realistisk utseende. Du kan også forme det som du vil og få røtter til å stivne fast i skummet. Du kan også fuge fast blomsterpotter som du kan putte planter i så dem står ut fra veggen. Sett at reptilparken bruker det mer og mer. Så dem drev på med et ganske stort et sist jeg var på besøk og da brukte dem denne metoden! YouTube - jgrimmier sin kanal se på noen av videoen til denne fyren! Stor inspirasjon for meg! ;P Lykke til Mvh Marius |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 15
|
Sitat:
![]() Og så digger jeg den planten dem har der som har dekket alle platene på 3-4 månder bare :O !! Jungel FTW!!!! HETER DU MARIUS!!!!? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Hehe Okei skjønner det. Men da kan jeg si at det første vivariumet jeg lagde var med byggeskum og det andre med rennene vann fra veggen
er ikke så vanskelig som du tror bare du har trua. Tror jeg vet hvilken plante du mener. Er det en slags ficus er det ikke? Med hjerteformede blader vis jeg ikke tar helt feil. De har jeg i alle mine vivariumer og de får oppover veggen uansett hvilken bakgrunn du har. Hehe ja heter Marius |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |