| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 25
|
Hei er ny her på forumet,
planen min er og starte opp ett vivarium (Exo Terra 45x45x60cm) med vann del i bunnen. tanken er å ha div tropiske planter i det, kanskje det dukker opp noen frosker etter hvert(ja jeg vet att de kan drukne i vann delen). planen er og ha en liten bekk og en varmekolbe i vannet for holde varmen og fuktigheten oppe, samt en biltema fogger. Så har jeg sett på å bruke en: "Exo terra Compact Top smal" Exo Terra - Products : Dual Top med to 26W "Exo terra Reptiglo" pærer Blir dette nok lys ? og Hvilken av Reptiglo pærene blir riktig til mitt prosjekt, 2.0, 5.0 eller 10.0? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar.
Da er terra kjøpt inn, så blir spennende å se hvordan det blir. Tar gjerne imot tips og triks. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Da er tanken oppe og vannet sildrer fint, så nå leter jeg etter planter.
Er ett tropisk terra med en ca 30 liters vann del og kokos vegger. Er det noen steder i Oslo område jeg kan få tak i noen planter eller stiklinger? Veit att en kan bestille på nett fra utlandet, men er litt skeptisk å bestille tropiske planter når det er minus grader ute (kalde pakker, i kalde lastebiler). Så hvis noen veit om noe eller har stiklinger ta kontakt.... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Da kommer det noen bilder fra oppsettet mitt, litt endringer underveis har det blitt.
Kom gjerne med tips og triks ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Det ble utrolig tøft, likte spesielt hatten
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Veldig pent. Var fine de steinene du hadde brukt på bunnen!
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| el_zorro, lys, Vivarrium |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrariehobby.no. Noen som har lignende erfaringer? | ElHein | Utstyr | 42 | 27-09-2011 15:54 |
| Finnes det noen tråder om nettbutikker, erfaringer ++? | mandarin | Utstyr | 26 | 01-09-2010 21:46 |
| Erfaringer av Bristols.no. | zander | Slanger, øgler og skilpadder | 8 | 04-06-2010 15:47 |
| Olivenpython - noen erfaringer/kunnskap? | Viridovipera | De "ekstra" eksotiske herptilene | 5 | 30-08-2008 02:35 |
| Chili trenger litt hjelp fra noen med erfaringer | millejinta87 | Skilpadder | 2 | 01-01-2007 21:20 |