"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Vivarier Nytt Uroplatus terrarium

Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-07-2010, 11:13   #1
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard Nytt Uroplatus terrarium

Har brukt den siste tiden til å byggeom et gammelt terrarium jeg hadde stående, sånn at de små sikorae kidsa mine har noe større å flytte inn i. Er basicly ferdig med innredningen nå, får et par planter til etterhvert, men ellers er det slik det kommer til å se ut.

Skal ha inn noen epiphytiske bregner til, og en klatre-ficus fra panama. Så får vi se om det blir litt grønnere. Men tanken var fra starte av, at det ikke skal bli sånn overdådig grønt, men heller litt mer rolig "skogete"

Har tre dyser koblet til regnsystemet mitt, som nå drives av en større pumpe fra ENT. Her ved siden av Vivarias "Basic misting"-pumpe.

Kan bare anbefale denne pumpen, om du skal ha litt mer enn 7 dyser. Den er UTROLIG stillegående, ihvertfall i forhold til Vivaria sin, og har litt mere kraft. Kan f.eks ha reservoaret stående opptil 3m under pumpen, som jeg finner veldig praktisk. Den skal kunne kjøre oppmot 30dyser, så nå har jeg ingen grunn til å ikke ha flere terrarier pga at jeg er begrenset av pumpen min.

Men selvfølgelig kan jeg ikke bygge noe uten at det er noe som går i dass. Klarte igjen å få en lekkasje på slangene bak terrariene. Men det som irriterer mest er at Dørene ikke passer inn i terrariet lenger, siden fremkanten har løsnet litt og seget fremover. Så nå blir det å kappa fri listene, bygge de opp litt og legge på ny og rett E-list i bunnen. Forhåpentligvis kan det feires innflyttingsfest i slutten av nesten uke

mvh,
V.

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-07-2010, 18:27   #2
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Fint oppsett! Gleder meg forøvrig til å se bilder av dyrene! Uroplatusene er jo de kuleste gekkoene som fins!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-07-2010, 14:40   #3
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Standard

Skal pröve ä ta litt bilder när/om jeg fär satt over gekkoene til helgen. For tiden er de därlig ä fä forran linsen

Member of:
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-07-2010, 16:54   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Viridovipera Vis post
Har tre dyser koblet til regnsystemet mitt, som nå drives av en større pumpe fra ENT. Her ved siden av Vivarias "Basic misting"-pumpe.

Kan bare anbefale denne pumpen, om du skal ha litt mer enn 7 dyser. Den er UTROLIG stillegående, ihvertfall i forhold til Vivaria sin, og har litt mere kraft. Kan f.eks ha reservoaret stående opptil 3m under pumpen, som jeg finner veldig praktisk.
Bare et lite tips.. Selv om pumpen kan suge vann opptil 3m vil man belaste pumpen vesentlig mindre om man plasserer pumpen ved sidenav eller under reservoaret. Tenker nå på fordelene dette har med tanke på slitasje over tid
Gleder meg til ENT pumpene jeg har bestilt dukker opp med posten nå en av dagene

Sist endret av Frogger; 20-07-2010 kl 18:40.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-07-2010, 17:18   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Standard

Den står nok ikke 3m unna reservoaret, bare nevnte at det er en mulighet. Den står rett vedsidenav en stor hammerplastboks med vann

Member of:
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-07-2010, 18:45   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Det var ikke rettet mot deg, selv om det kanskje virket slik grunnet klåssete formulering, men et appropos til dette med 3m sugehøyde.

Hvor mye lys/hva slags har du forresten på vivarriet?
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-08-2010, 17:50   #7
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Standard

Har akkurat nå 2x 20W lysrør og et 25W, av ymse slag. Skal dog byttes mot 2.0 og 5.0 ReptiGlo + 2stk floraglow eller noe i den duren, når jeg får mer penger.

Flyttet over gekkoene i dag, tok sin tid å få fikset dørene, så fikk tatt litt bilder av de minste sikorae'ene også. "Hunnen" er den hvite og "hannen" er den med halen, som regenerer seg nå.

Hadde lyst å ta litt mer bilder av hannen, men han hatet meg litt i dag

Member of:
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-08-2010, 18:05   #8
Guest

Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
Standard

Fine bilder, hvor mange sikoreaer har du ?
stokken er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 08:38   #9
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Standard

Har 1.0.2 akkurat nå, men håper det blir 1.1, som jeg vil utvide til 1.2, eller mer, når tid, plass og penger sier ja.

Member of:
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 09:49   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Alder: 21
Meldinger: 143
Blog Entries: 1
Standard

veldig fint vivariet og gekkoer hvordan er det med håndtering av Uroplatus artene? med tanke på den tynne huden, de skifter vel litt farger osv også?
Naitsh er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
ent, regnsystem, terrarium, uroplatus sikorae, vivarrium

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Har bygd nytt terrarium, planlagt ny-dyret, men må få overbevist samboeren... tinntinn Terrarier 10 20-07-2009 19:15
Uroplatus sikorae - et par bilder. Viridovipera Gekkoer 8 27-03-2009 14:00
Nytt terrarium til Cyan! Renor Taranteller 1 09-06-2008 00:41
TRE-I-ETT TERRARIUM troia Terrarier 20 27-01-2007 21:34
Nytt Leogecko terrarium _Nagash_ Utstyr 1 01-10-2006 09:25

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:23.