| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
da skal jeg sitte igang med nytt terra prosjekt siden jeg ble missfornøyd med det jeg lagde sist. og denne gangen blir det også større.
målene er 120x50x60. så får jeg se hva jeg får til med det ![]() det terra jeg har bygget nettopp, bruker jeg heller som et slags drivhus til plantene. siden jeg får da se hvordan plantene trives mht lys og fuktighet.. så slipper jeg å prøve og feile i det nye terra ![]() jeg skal ligge utpå bilde av det terra jeg nettopp bygget, samt en eventuell utvikling av plantene (som er grådig fasinerenes) jeg holder på med noen forskjellige akvarium planter som jeg skal prøve å få til å gro fint på land, mulig det er mangen her som har gjort det før, men det har hvertfall ikke jeg. ![]() her er hvertfall bilde av akvarium plantene som vokser godt over vannflaten: ![]() jeg må finne de nyeste bildene av terra og hive inn her, samt terra som jeg skal til og lage nytt.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
det har stått en stund
Jeg så også i dag at ene brommen får blomst.. Ser ut som en skarp rød/rosa farge gleder meg til den kommer helt fram!![]() Og foresten, var din kamerat fornøyd med akvariumet? Og toppen jeg lagde?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Jeg hadde også en bromme der det kom opp den lysblå blomst.
Så døde den.... Mose er ikke min venn, i hvertfall. Har prøvd javamose,men virker ikke som det er noe suksess. Ja, karet funker fett det..han er storfornøyd..
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
ene brommen jeg kjøpte var det på vei opp en blomst på når jeg kjøpte den, men den blomsten vissnet etter en uke.. Tror nokikke den tålte reisen eller noe..
Jeg skal prøve og få tid til å kjøre innover i morgen, kan da se på hvilket lys jeg bruker. Men har du prøvd og ha den i jord som er konstant våt? Mulig det funker bedre da, jeg tror at det som er trikset er å ha røttene våt mens toppen av mosen bare blir fuktet en gang for dagen. Jeg tror også at man må ta mose ifra riktig sted. Min mose ble hentet fra en bratt fjellveg der vannet siler ned når det regner, og en stund etter. Men om man finner mose der den bare blir våt av regnet, vil den vel helst bare bli dusjet.. Hvertfall min teori Flott han likte det!
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Jeg dusjer to ganger i døgnet så det blir holdt fuktig..men det vokser og henger ikke.
Har ikke prøvd med "utemose" enda. Fant et dårlig bilde på photobucketen,men der ser du mosen til venstre på roten holder på å dette av..
Sist endret av allan; 16-01-2010 kl 22:53. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
stilig det da
jeg vet ikke om min mose henger, siden den ikke er plassert på en så bratt flate.. men kan se om den henger neste gang jeg er der inne.. den mosen man kan så vidt se på øverste bildet, er samme mose som var i terra når du var å så det. bildet er tatt for noen dager siden. og jeg har ikke gjort noe som helst spesielt med den siden jeg satt den inn.. du kan jo eventuellt bruke noe epiweb i terra da. det vokser jo ganske tett og er meget pent i et terra.. Epiweb eventuelt kan jeg se om jeg har noe rester igjen når jeg har brukt de platene jeg har ![]() jaja, men det ser jo bra ut da kommer vele mere inn med tiden tenker jeg? det at den er opp-ned gjør jo ingenting![]() EDIT; er det klatreplante jeg ser oppe i venstre hjørne? jeg hadde 5 klatreplanter, og nå har jeg null.. det var snakk om dager før de døde
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
her er det første jeg har gjort, har planer om å ha et slags paludarium men vil lage det på en litt spesiell måte.. dvs å ha et akvarium inne i terrariumet
![]() dette er da bilde av "akvariumet" ![]() dette er første lag med glassfiber, så er langt ifra ferdig enda ![]() husker ikke målene da, men kan selvsagt finne ut av det om noen lurer
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Robin's lille RegnskogsTerra | gatebil-reptilen | Vivarier | 204 | 23-09-2010 22:06 |
| Nytt SLR? | alfaromeogirl | Fotoforum | 23 | 12-04-2010 17:37 |
| Godt Nytt År!! | Jabbe | Småprat | 4 | 31-12-2007 19:34 |
| Nytt dyr i hus:D | Miroxx | Småprat | 8 | 03-05-2007 05:35 |
| Nytt dyr | Kristian262 | Småprat | 1 | 06-03-2007 21:18 |