| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Etter lange diskusjoner her på forumet, bestemte jeg meg faktisk for å gå for en Trefrosk istedenfor en norsk padde.
Jeg er helt grønn på dette med å lage en fauna inne i et vivarium, og lurte på om noen kunne hjelpe meg, steg for steg hva jeg trenger å gjøre for å gjøre det til et perfekt habitat for en Rødøyet trefrosk. På forhånd takk! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Har ikke noen tips av erfaring selv, men fant noen interessante sider på internett som kanskje kan være til hjelp:
Red Eyed Tree Frog ... Agalychnis callidryas Caresheet Red Eyed Tree Frogs Red-Eyed
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
I grove trekk vil det være ett høyt terra, jeg vil påstå minimum 50x50x100.
Storbladede planter, klatreplaner og høy fuktighet. Lianer
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Hei
Du bør tenke deg godt om før du anskaffer deg A.calidryas. Jeg holder 2.1 av denne arten, og kan fortelle deg at de er langt fra underholdende. De kommer kun fram når det er bekmørkt og forsvinner med engang lyset settes på. Dagtid henger de med lukkede øyne på undersiden av Monstera og Philodendron planter. De er overhodet ikke vanskelige og holde i terrariet, så lenge det er godt med planter og gjemme seg i. De har også behov for høy luftfuktighet, den bør ligge på rundt 90% og temperatur dagtid 27-30 og ned mot 22 nattestid. Medium sirisser, bananfluer, små meitemark kan tilbyes som for, det beste er og venne froskene til å spise av skål. Den skal settes inn om natten på et sted froskene lett kan nå den. Friskt vann skal tilbyes hver dag. Jeg holder de i et terrarie på 100x60x100cm dette er rikt beplantet med Sør amerikanske planter, samt et regnsystem for og holde luftfuktigheten på topp. Hvis du ønsker en frosk som lever tilnærmet likt våre egne arter, hvorfor går du ikke for en Bombina orientalis? Riktignok en padde, men den er semi akvatisk og dagaktiv, tåler lave temperaturer, hardfør, vakker, matglad og liten. Mvh Kriss |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
^^ Takk for svar.
Jeg synes Rødøyet trefrosk er den vakreste froskearten. Om den er nattaktiv spiller ingen rolle, da jeg er det selv Hvordan er trefrosker i forhold til håndtering? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
^^ Så man kan ikke klappe de?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Skjelden har jeg slettet så mange innlegg i en tråd før grunnet pisspreik som til tider nærmest har minnet om mobbing.
Flere hjernedøde innlegg som minner om personangrep vil ikke tålereres og vil bli slettet øyeblikkelig! Tråden er nå tilbakestilt til noe som kan minne om en mer konstruktiv tråd. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Hva om man tar på seg hansker?
Vil det da fungere å holde de?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som vil forbarme seg over en trefrosk? | Gorgonops | Frosker | 0 | 20-03-2009 08:44 |
| whites trefrosk | Chibi | Frosker | 6 | 15-10-2007 16:49 |
| Trefrosk - Polypedates leucomystax | Olliw | Frosker | 7 | 18-04-2007 12:46 |
| Rødøyet løvfrosk i Illustrert Vitenskap | Katrine | Media | 0 | 02-02-2006 20:55 |
| grønn trefrosk. | Pegasus | Frosker | 11 | 23-05-2005 02:22 |