| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Skal lage blandet substrat til FT, og ønsker å ha litt planter der. Er det noen planter som tåler litt tørke?
FT skal ha en god del fuktighet, så vi kommer til å dele underlaget i 2 så det alltid er en del av terrariet som er tørr. Altså bytte på å fukte sidene. Noen forslag til planter som vil overleve? Bunnsubstratet vil bli en blanding av torv/sand og mose. Har sett planter på messer som er tørre med røtter, men som ikke står i potter og jord. Men vet ikke hva de heter .
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Sukkulenter tåler tørke, de er ørken planter.
er som kaktuser, men har ikke pigger. De finnes i veldig mange varianter. Plant planten i potta si, da har den jord, men rundt kan det jo være sand /jord. Har plantet planter uten potte før, men tellane har herpet røttene slik at planten døde. Jeg har det slik hos min Green bottle blue. ![]() Jeg har en sukkulente inne hos mine B.Boehmei også, men tellan liker ikke å ha planten der, så den har nesten herpet den totalt. hehe |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Så å si alle steder der de selger potteplanter.
Her ser du noen eksempler http://odla.nu/krukvaxter/images/bil...kulent_mix.jpg |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Planter som kan brukes i terrarie | tovang | Terrarier | 5 | 20-09-2010 00:29 |
| Planter i terrarie til skink | azzkill | Øgler | 5 | 17-09-2007 18:16 |
| Planter i terrarium | swerty | Taranteller | 8 | 20-02-2007 09:32 |