| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
|
Jeg har jo gjort den helt store tabben å forville meg inn på disse sidene. Har lest og lest og lest. Nå sitter jeg og drømmer om en liten flekk regnskog i vår lille stue.
Har en exo-terra 45x45x45. Tenkte å kjøpe lysarmatur til denne. Er ikke sikker på om ett holder. Håper noen her kan si noe om det. "Armatur for 2 Compact lyskilder, 13 w eller 26 watt." står det på en nettside.. Er det da to lyskilder i ett armatur de mener? Hmm.. Hva med varme? LAger lyset nok varme eller må det varmematte til. Har en varmematte på bakveggen, den sitter som limt og kan ikke flyttes. Må det evt være noen matte under? Ser for meg en bakgrunn med et lite vannfall. Har jo akvarier og det er alltid noen pumper som ikke er i bruk. Er det noen her som har brukt slike pumper til å pumpe vann fra en liten vanndel og bak bakgrunn og opp til toppen? Er det noen lurere måte å gjøre dette på? Hvis ikke det lar seg gjøre har jeg funnet et "Lucky reptile super rain mist system" på nett. Noen som har erfaring med denne? Bråker den mye? Er den lett å installere? *noe blond til tider* Drenering er jo noe man må ha. Har lest at leca og dobbelt bunn er bra. Ikke helt sikker på hvordan dette skal lages men det er sikkert noen sider der ute som forklarer trinn for trinn. Må bare lete litt til. Kan man evt lage en skrånende bunn i pleksiglass slik at det ender i en liten vanndel som man kan bruke hevert på? Hmm..igjen... Som bakgrunn tenkte jeg enten xaxim-plater eller bygge et med isopor, fugeskum og silikon. Får se hvor mye energi og kreativitet det blir etterhvert. Hvor får man tak i planter? Sånne brommer o.l.? Hva lønner det seg å ha i et så lite vivarium? Dette ble langt, ser jeg.. Håper noen gidder å lese og så komme med litt hint... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
|
Planter får du kjøpt her:
S TERRARIE PLANTER SELGES - Reptilfreaks.no Reptilweb • Se emne - Nye Bromeliader / Neoregeliaer Reptilweb • Se emne - TILLANDSIAER SELGES BILLIG Reptilweb • Se emne - Orkidé avleggere selges Du kan kontakte malm på reptilweb eller vivarit på Reptilfreaks. Sikkert flere som selger planter så det er bare å lete.Hadde det vært opp til meg så hadde jeg brukt Xaxim plater på veggene. Ser tøft ut
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bygge terrarie, tips og hjelp? | blowfish83 | Prosjektplaner | 9 | 04-04-2009 23:33 |
| Hjelp og tips til terrarie innredning | SpontaN | Terrarier | 15 | 15-04-2008 16:56 |
| Hvordan komme i kontakt med oppdretter? | Tarantell? | Småprat | 2 | 03-01-2007 04:28 |
| fersking med spørsmål... | Propaganda | Gekkoer | 4 | 04-02-2005 22:36 |
| Fersking | Øgler | 2 | 07-06-2004 22:48 | |