| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
et lite tips til silikoneringen er å ta litt spytt på fingen før du drar silikonen utover.. da vil det komme en slags hinne på fingen så silikonen ikke sitter seg fast pluss at silikonen blir mye finere
gleder oss til å se bilder alle mann
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Zalo funker bedre..
![]() Husk også at det ikke er videre sundt å få silikon inn i kroppen noe som man lett akan finne på å gjøre ved at man slikker på fingeren for gni ut silikonen.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Jepp, som Frogger skriver - dypp heller fingeren i Zalovann
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
ja, jeg sleiker jo ikke på fingen da
vasket et akvarium med zalo når jeg var liten. bare en dråpe på et 70L akvarium.. ingen fisker overlevde der igjen.. måtte bare bosse hele greien
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
jeg brukte bare en dråpe, og da gikk det ikke ann og ha noe liv oppi der lengre, kan hende at andre ting spilte inn på det også, men jeg hadde fisk oppi deg og etter jeg vasket det, og skylte utrolig godt, så gikk det ikke mere..
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Er enig med Pisani her, zalo er ikke noe særlig lurt, men å vært litt fuktig fra munnen på fingeren funger bra.
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
nå er det jo noen ganger zalo sikkert funker, men jeg liker heller og være på den sikre siden.. bedre og ha en tyggis i kjeften og sleve litt enn og ta sjansen på drepe alt i akvarium/vivariumet
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Poenget mitt er at det er sinsykt liten sjangse for at noe slikt skal skje om man skyller akvariet/terrariet etterpå, noe man bør gjøre. Etter å ha drevet innen saltvannshobbyen i over 10 år har jeg aldri hørt om noen som har opplevd å drepe noe i akvariet sitt fordi de har brukt Zalo for å dra ut silikon fugene..
Jeg er forøvrig enig med deg at man skal være veldig forsiktig med vaskemiddler i terrarier eller akvarier
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
så lenge vi er enige til syvende og sist, så er jo alt bra, men som jeg sier, har du hatt positive erfaringer med zalo, så har du jo hatt det, og du gjør det igjen. jeg har hatt negative, og gjør det ikke igjen. personer som lurer på om og bruke zalo kan lese tråden og bestemme selv. enkelt og greit
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bruke noe annet enn silikon? | bendick2112 | Utstyr | 11 | 10-04-2008 20:39 |