| Vivarier Hvilken størrelse skal jeg ha på vivariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Jeg som aldri skulle ha vivarie siden jeg alltid dreper planter! Hvodan skal dette gå?
Ponnien skal på ferie fram til sommeren, og jeg trenger noe å drive med. Har lenge hatt lyst på forsk, så hvorfor ikke?. Dette blir da min vivarie tråd, som kommer til å bombarderes med spm fra min side. Klarer nok ikke dette uten reptilfreaks folkene nei. Androctonus har heller ingen planer om å hjelpe meg så.. :O mannfolk. Neste uke bestiller jeg et exoterra på 45*45*60. Hvordan inbyggere jeg skal ha får jeg finne ut etterhvert, først må jeg få plantene til å overleve. Aller først, hva trenger jeg for å lage bakgrund? og hvordan i allverden skal jeg feste plantene? vi begynner veldig forsiktig |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Så spennenes
![]() Kvitta dere med leosene nå da ? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Du kler terrariet med f.eks kokos plater.. For å lage en mer spennende bakgrunn med røtter osv. kan du bruke byggskum som du så forsegler med silikon og kokos fiber..
Plantene kan du feste rett på platene med lim, strips eller fiske sene, ikke noe problem, men det kan vi komme tilbake til når du har begynt å sette opp terrariet ditt
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Dobbeltbunn er det vel greit å ha også, om det skal være mye fukt
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Kokospanelene festes da med akvariesilikon da eller?
Hva er dobbeltbunn viridio ?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Kan bruke torvblokker på veggene også, eller bare byggskum med silikon og kokkos masse
Dobbeltbunn, som gjør at du får litt drenering. Så røttene til plantene som står på bakken ikke rottner, såvidt jeg har forstått. Leca, en duk, og så torv
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Kokos panelene fester du med akvariesilikon..
Hocedsaken ved å bruke kokos plater eller torv på veggene er at det sammen med plantene vil hjelpe deg med å holde fuktigheten oppe i vivarriet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
|
Dette blir spennende! Du som sa du ikke greide kaktuser engang!
![]() Du får få gubben til å hjelpe deg litt. Det er jo noen tråder rundt omkring som viser hvordan man kan bygge. Er mange måter å gjøre det på. Du må huske en viktig ting - lys. Masse lys! ![]() Lykke til! ![]() (Om det virka som jeg skulle være spydig, så var det overhodet ikke meningen!) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Ett lite relatert spørsmål - lar det seg gjøre å feste røtter til Xaxim/Xiam med silikon ?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger litt hjelp! | slizy | Reptiler | 11 | 09-09-2008 20:58 |
| Trenger litt hjelp og råd | Jeanette | Agamer | 3 | 31-07-2008 22:28 |