"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-11-2005, 21:45   #1
Junior Member

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 2
Standard pumpe

Hei..Har en fullvoksen rødøret terapin som heter Tamlin. som jeg nettopp har kjøpt et 380 liters hjørneakvarium til. Lurer på om noen her kan fortelle meg hva slags pumpe som egner seg best til dette? Har en Fluval 304 nå, fyllt med blåsvamp. Men den blir fylt med slim, og må renses hele tiden, og det er i et 240 liters akvarium. Er klar over at den er for liten til det nye akvariet. Har lurt på å kjøpe Eheim 2260, men er usikker på om denne egner seg til best til fisker, og ikke til skildpadder... Finnes det noe spesielt filter eller noe, som egner seg til skildpadder? Har et sp til å.. Hvor store er eggene til disse skildpaddene, og legger dem egg i vann? Lurer nemlig på om Tamlin er ei jente. Fant no slags eggeskall både på gulvet og i akvariet..
Tamlin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-11-2005, 22:26   #2
Senior Member

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 155
Standard Re: pumpe

Hann(land)skilpadda mi kommer med noe hvite greier innimellom. Det kan enten være overflødig kalk som kommer ut (innbiller meg ihvertfall det..) , eller det kan være noe annet.. *kremtkremt*

Om det er gutt eller jente kan finnes ut på andre måter enn det, spørs hvor stor den er..

Edit: Tenkte meg om (skrive innlegg på kvelden kan være riktig farlig..!) og kom på at om det ikke er kalk men noe annet, samma om det er gutt eller jente, må den jo være i kjønnsmoden alder eller hva det nå heter.. Så da er den vel ihvertfall 6 år..?
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Emner
pumpe

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Pumpe til vannfall Adriano Terrarier 17 07-04-2008 20:03

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:17.