| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Sarpsborg
|
Hei..Har en fullvoksen rødøret terapin som heter Tamlin. som jeg nettopp har kjøpt et 380 liters hjørneakvarium til. Lurer på om noen her kan fortelle meg hva slags pumpe som egner seg best til dette? Har en Fluval 304 nå, fyllt med blåsvamp. Men den blir fylt med slim, og må renses hele tiden, og det er i et 240 liters akvarium. Er klar over at den er for liten til det nye akvariet. Har lurt på å kjøpe Eheim 2260, men er usikker på om denne egner seg til best til fisker, og ikke til skildpadder... Finnes det noe spesielt filter eller noe, som egner seg til skildpadder? Har et sp til å.. Hvor store er eggene til disse skildpaddene, og legger dem egg i vann? Lurer nemlig på om Tamlin er ei jente. Fant no slags eggeskall både på gulvet og i akvariet..
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2005
|
Hann(land)skilpadda mi kommer med noe hvite greier innimellom. Det kan enten være overflødig kalk som kommer ut (innbiller meg ihvertfall det..) , eller det kan være noe annet.. *kremtkremt*
Om det er gutt eller jente kan finnes ut på andre måter enn det, spørs hvor stor den er.. Edit: Tenkte meg om (skrive innlegg på kvelden kan være riktig farlig..!) og kom på at om det ikke er kalk men noe annet, samma om det er gutt eller jente, må den jo være i kjønnsmoden alder eller hva det nå heter.. Så da er den vel ihvertfall 6 år..?
|
![]() |
| Emner |
| pumpe |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |