| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Heisann. Min første post i forumet, er ny i familien..!
Tenker på å skaffe meg en Kongepyton, eventuelt en Kornsnok. Så au har jeg lett etter info og dyrene og maten og utstyret, terra ol. Har funnet masse, både her på forumet og ellers på nettet. Men jeg synes det hadde vert greit med en "grunn guide" på oppsett av terrarium, med tanke på varme, fuktighet og diverse.. Åssen gjør dere det med "varm" og "kald" side, fuktighet.. m.m.. Kan man ha vannfall eller fogger? Skjønner att fogger ikke er nødvendig, men det ser jo bra ut, men blir det for fuktig? Åssen gjør dere det med lufting i terra? Hva bruker dere til bunnstoff? Hvor stort terra til en ung Kongepyton? Hvor stort for en stor en? Og hvar lang er den når den er "stor"? Ble mange spørsmål, som trulig er dumme her, men jeg liker å spørre for mye eller for lite? Hilsen Ignifer, en ny reptilfrelst på forumet! Sist endret av DanFekar; 18-03-2008 kl 16:56. Begrunnelse: Se pm |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
|
Hey dude!
Jeg anbefaler at du går inn på en side som heter ReptilesTV. Linken kommer under. Der finner du fine videoer som forteller hvordan du skal innrede hjemmet til slangen din. Du trykker på Snakes/Your Ball Python så kan du se masse! Det ligger også en video om Kornsnoker. ReptilesTV -- Television & Videos for Helping You Keep Happy & Healthy Reptiles & Amphibians. Lykke til |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
Alder: 27
Meldinger: 186
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
Sitat:
bedre å være sikker enn å spørre en gang for lite, og angre på det ![]() det finnes faktaark om KP her på forumet. Det er også faktaark om KP og kornsnok på Repti.net - Your reptile portal
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Hei
Det du trenger er en bok som heter the complete ballpython, ingen kpeier bør være uten, erfaren som nybegynner, leser du den sparer du deg for mye unødig svada, og kan holde dyret ditt frisk og rask over mange år. kjøpes her: Amazon.com: The Complete Ball Python: A Comprehensive Guide to Care, Breeding and Genetic Mutations: Books |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat: