| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Nå har det seg slik at jeg har for en stund siden handlet to varmematter, den ene på 36 watt den andre på 58 watt.
Mulig jeg er helt teit nå, men ingen blir varme. hvis jeg bare har de i kontakten er det sånn at jeg kjenner den går opp en grad eller to, men ikke varm. Jeg har lagt dem under, men glasset blir ikke varmt en gang, og i hvertfall ikke substratet. Er det noe gale med begge varmemattene? Kjipt, for jeg trenger dem fort som f... i grunnen. Hver av disse mattene er fra forksjellige butikker. Jeg vet at de har hengt lenge (opptil 5mndr) i butikken, hvis det skulle ah noe å si.. har opplevd dette med 3 forksjellige varmematter nå å begynner å bli litt lei da det virkelig haster snart. Mulig jeg har misforstått helt her... er det noen som har tips?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Har du greid å sølt vann på dem, har terra lekt vann på dem? har du bøya dem? jeg har vel 2 stk på 13 W og de blir varme..
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
jeg har bestilt inn nye, men de kommer ikke før torsdag. jeg skulle hatt de NÅ
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
har en sjøl...stakk i kontakten og den ble varm bare ved å ligge der, litt over kroppsvarme.
skulle da ikke trykket fra glasset og substratet være nok da?den burde da bli skikkelig varm da vel?rart.. bruker den ikke for øyeblikket men skal bruke den senere til dyr som trenger mer varme enn hva et terra med lyskilde har....
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
Nei, ingen av de tre varmemattene blir varme, ikke litt en gang.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
veldig rart!da har du rett til å få nye som burikken kan si med sikkerhet virker.
er det de to har bestilt inn som du skal få i erstatning? fikk byttet min mot en mindre en da eg fant ut at min var bittelitt for stor... fikk penger tilbake+sirisser for så mye den store kostet mer. kjempebutikk!
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Klart jeg får dem erstattet. Problemet er heller at jeg trenger dem ASAP, og syns det var veldig mystifistisk at det skulle gjelde samtlige matter..
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Sikker på at det ikke er noe med stikk kontakten du setter den i ? Kan hende det er en kortslutning der ?
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
har prøvd dem i 4 forskjellige stikkontakter inkludert på jobben så tviler på det...
So there you are, dumbstruck look on your face, a reptile firmly attached to some part of your anatomy. What to do, what to do... Sist endret av Repti_queen; 02-02-2008 kl 19:35. Begrunnelse: skrive leif |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
Alder: 17
|
Du kan sjekke der ledningen går inn i selve matta om den er ordentlig festet det kan hende det er dårlig kontakt der
|
![]() |
| Emner |
| blir, ikke, varm, varmematte |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| blir ikke tiljengelig så mye. | duefjes | Småprat | 9 | 14-02-2008 06:57 |
| Varmematta blir varm, men ikke terraet.... | Kristian262 | Terrarier | 7 | 29-01-2008 15:02 |
| Terra blir ikke varmt nok! | Miroxx | Terrarier | 12 | 28-10-2007 20:02 |
| blir ikke kneler denne gangen men.... | reptildude | Småprat | 2 | 05-06-2007 15:04 |
| Varm varmematte | Kristian262 | Pinnedyr | 4 | 24-05-2007 17:19 |