| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
Leste på et annet forum en uttalelse om exo-terra vannfall som gjorde meg alvorlig bekymret.
Sitat:
Men så er jeg litt usikker også, siden produsentene tydeligvis mener exo-terra vannfallet er top noch og en fin og naturlig måte for dyret å få i seg vann på. Sitat:
![]() Bildet hentet fra www.exo-terra.com Mitt spørsmål til dere litt mer erfarne brukere er: Skal jeg nøye meg med å kun spraye terrariumet slik at det blir vanndråper på bladene og på glasset, og la dette bli den eneste drikkevannskilden til geckoen, og heller la vannfallet stå tomt, eller har dere noen andre meninger rundt dette? Setter pris på saklige og gjennomtenkte svar. Mvh rioth |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
det er spesielt ikke bra for kameleoner i vertfall, etter som kameleoner lett kan bli blinde av bakterier..
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
exo terra folka behandler heller ikke dyr så veldig bra, når de er på expeditioner..
Kameleoner tåler ikke bakterier.. og det er som Mats (love dr) sier.. en bakterie bombe.. (Vannfallet) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Det er jo som med heatrocks, de er også ekstremt farlige. Det handler ikke om dyrene, det handler om pengene. Som det gjør med alt, mennesker og, trist nok.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Men hvorfor er akkurat dette en større bakteriebombe enn stillestående vann i en skål?
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
En stillestående vannskål kan man for det første vaske mye lettere, og det er mindre stress å fylle på nytt vann (og sørge for at allt det gamle vannet er borte). I et vannfall er det mer stress å skifte vannet, det er vanskeligere å gjøre helt rent, derfor vil mange skifte vannet skjeldnere (også fordi man skulle tro at vannfallet renser vannet litt og at det holder seg lengere pga bevegelsen).
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
|
det er mye bedre å "trene" opp dyret til å drikke fra en "pippete"/ "dråpeteller" dette er det best, hvertfall til kameleoner å andre som har det samme problemet ovenfor bakterier
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Sitat:
Kan ikke dem som ikke har noe erfaring/kunnskap respektere det trådstarter sier, og la vær å poste?
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bra, dødelig, eller, exoterra, naturlig, vannfall |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| mate i terra eller petboks _? | shisha | Helse og sykdommer hos reptiler | 11 | 11-06-2008 19:19 |
| Fore kornsnok, i eller utenfor terra | Olliw | Småprat | 51 | 26-11-2007 11:36 |
| naturlig terra :D | reptildude | Terrarier | 12 | 03-06-2007 11:49 |
| Afhaginstan, naturlig leo terra | Chibi | Terrarier | 14 | 14-05-2007 15:09 |
| Exo terra vannfall | myraas | Utstyr | 6 | 13-06-2006 08:06 |