"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-09-2007, 05:56   #1
Junior Member

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 27
Standard Nettbutikk

Noen bra plasser å bestille utstyr på nett?
azzkill er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 06:18   #2
Reptilfreak

NFredrik sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
Meldinger: 642
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Nettbutikk

støtt lokale dyrebutikker
NFredrik er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 06:20   #3
Junior Member

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 27
Standard Re: Nettbutikk

Ja gjør det til en viss grad, men ALLE butikkene rundt meg må bestille ting selv. Så då kan eg gjerna bestilla ting rett hjem t meg heller.
azzkill er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 07:15   #4
Reptilfreak

skorpion sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 795
Standard Nettbutikk

www.aquazoo.no & www.aquariuszoo.com
skorpion er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 07:49   #5
Reptilfreak

NFredrik sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
Meldinger: 642
Standard Nettbutikk

enda billigere er det vel å kjøpe når du er i utlande!
NFredrik er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 08:16   #6
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364

Sitat:
Opprinnelig postet av NFredrik
Hvorfor det? De har jo stort sett veldig stive priser, og for å "kompensere" ved dette, veldig dårlig kunnskap om det de selger i tillegg.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 11:30   #7
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699
Standard Nettbutikk

men alikevel vil jeg nok si at de har "reddet" mange sultne kryp her inne noen ganger. og uten de hadde dyrehold i Norge minket kraftig. ikke så negativ nå Robin. ikke alle som jobber i dyrebutikker som er uvitende.
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 14:00   #8
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_
Sitat:
Opprinnelig postet av NFredrik
Hvorfor det? De har jo stort sett veldig stive priser, og for å "kompensere" ved dette, veldig dårlig kunnskap om det de selger i tillegg.

Mvh
Robin
Må ikke dra alle over en kamm nå Robin
hvis du hadde dratt en tur inn til butikken til mor, så skal jeg love deg at du hadde fått svar på det meste. ikke at de har all verden's med kunnskap om småkryp (tellaer, skorpioner o.l) men etter at jeg skaffa meg skorpioner og resten av dyra, så har ikke bare jeg fått erfaringer med dyra, men også mamma og pappa, og er det noe de lurer på med småkryp, så spør de meg men det er en del u-erfarne dyrebutikker rundt om ja!
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 14:25   #9
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard Nettbutikk

ening med deg scorpis.. er ikke så aller verst med kunnskapen hos oss heller.. Der er vi 3 stiykker som faktisk har reptiler selv.. og flere som kan masse om de. Og resten av dyree vi har der
Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 14:50   #10
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Standard Nettbutikk

reptilfrelst & scorpis
Dette er vel en diskusjon som har vært oppe 100 ganger før, så skal fatte meg i korthet.

1.Dyrebutikkers priser.
Skjønner at disse må bli litt høyere, da de ikke har kunnskap,plass eller vilje til å avle fôr selv. Når de må kjøpe inn alt selv, blir det jo selvfølgelig dyrere ut. Synes alikevel det er bra at man har alterntivet til å skaffe mat derfra, så pluss til dem for det.

2.Kunnskap
Jeg synes det burde settes mye større krav til personalet før de i det heletatt fikk lov å selge de forskjellige dyrene, om det er gullfisk eller skorpion. Mulig de blir kurset om fisk, hund og katt, men har store problemer med å tro at de fleste dyrebutikker(generelt, sikter da ikke til den ene som finnes der og der hvor tilfeldighvis en av personalet har hatt en G.rosea privat.) får noe innførende kurs eller opplæring i hvordan man behandler leddyr generelt på en forsvarlig måte.

3.Støtte
Når vi skal snakke om å støtte noen, så synes jeg så absolutt vi bør gi støtten vår til de butikkene/nettbutikkene som spesialiserer seg på nettopp vår hobby, og som arbeider for at vi skal kunne få tak i dyr vi er interresert i. Dyrebutikken "Labben" på hjørnet, vil nok ikke merke store forskjellen om de droppet leddyr/fordyr salget, da de uansett hovedsaklig baserer seg på fisk, hund, katt og noen på hest. Nettbutikkene/spesial butikkene lever av dette.

Det at vi velger å kjøpe fordyr fra butikker som har kunnskap om dyrene våre, gjør at disse butikkene går bedre/klarer å overleve. Dette fører til et bredere utvalg for oss,vi får friske,sunne dyr og prisene vil sannsynelig synke etterhvert.

At vi skal støtte opp om butikker krever jo selvsagt at de leverer det de skal, når de skal, noe det på flere her inne virker som om er et problem for tiden desverre

Mvh
Robin
Svar med sitat
Svar

Emner
nettbutikk

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Anbefalt nettbutikk? moonica89 Skilpadder 3 24-06-2008 23:35
Nettbutikk. Sir_Hiss Småprat 3 04-01-2008 09:48
nettbutikk? Dag-Andre Småprat 10 09-12-2007 20:44
Nettbutikk nidhogg Småprat 1 07-08-2005 16:39
nettbutikk zombie Utstyr 1 20-01-2005 17:21

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:10.