| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
heisann!
noen her som mekker terrarier? ...og som ikke stikker av med hele lommeboka mi? vi snakker oppte 2,5-3 meter langt.... tenkte jeg sku være føre var med varanen min.... 8)
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Tiggerstaden
|
Er jo utrolig kult å bygge dem selv også! Noe spesiellt av design / materiale du hadde tenkt deg?
_arachna_
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
no ganske enkelt og greit.
skyvedører i front, ventilasjon.... bare det er bra nok med plass te kameraten
|
|
|
#4 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Danmark
|
Hei!
Så foreslår jeg at du bygger det i kryssfinèr, som du lakker. Men du vil kanskje ikke bygge det selv? Nå har jeg bygget et par av slagsen selv (jobber faktisk for øyeblikket med et), og det er ganske lett. Til utluftning kan du bruke runde eller firkantede små plastrister til bad og våtrom, eller annet som er egnet. Vil du ha skyvedørene i glass eller metallrister, og hvor store (cirka) hadde du tenkt deg dimensjonene på hele stasen? Hvis du bestemmer deg for å bygge selv, så kan jeg gjerne hjelpe deg, med tips og links. :wink:
|
|
|
#5 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Ã… lage selv i kryssfiner eller annet tremateriale er lekende lett, det kommer jo litt an på hvor fancy du vil ha det da.
Ã… kjøpe store hylleseksjoner i ubehandlet treverk på ikea kan være n relativt rimelig kilde til treverk. Lufting kan du jo bruke rister beregnet for sluk i våtrom slik Laila foreslår, eller du kan går for høyttalergriller. De har noen ganske ok på Biltema. De er solide, av metall, de er sorte og sånn passe harry.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hvordan er varme-isoleringen hos tre kontra glass?
|
|
|
#7 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Jeg har ikke allverdens peiling på fysikk men jeg tror nok at tre er en bedre isolator enn vanlig enkeltglass. Tre er et porøst materiale der små luftlommer virker som en buffer dersom det er stor forskjell på temperatur mellom innsiden og utsiden. Det kan sikkert være mange forhold som jeg ike har tenkt på her, men jeg tror tre isolerer bedre ja.
|
![]() |
| Emner |
| mekker, noen, som, terrarier |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| noen her som mekker bergbakgrunner? | straymond | Terrarier | 5 | 18-11-2009 19:50 |
| Dyr i små terrarier? | Tarantellen | Småprat | 24 | 07-07-2007 09:04 |
| AquaEl-terrarier | Mack | Terrarier | 19 | 31-05-2007 08:32 |
| Terrarier | Ghia | Utstyr | 7 | 24-05-2006 14:30 |
| Terrarier | Frogger | Vivarier | 2 | 27-05-2004 20:50 |