"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-12-2006, 13:20   #1
Reptilfreak

mariusa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Slemmestad, Buskerud
Meldinger: 172
Standard Feste av varmematte

Kjøpte en varmematte på lørdag, den ser egentlig ut som et laminert ark med "varmetråder" på.. Finnes det noen hendige måter å feste denne langs siden på? Jeg mener, vil ikke ha den under terrariet, og den kommer uten fester. Forestiller meg at teip blir stygt, og vil sette merker når den tas av.. Bare noen tanker rundt det =)

Off topic: Igår da jeg matet Bertil (keisern min) med en siriss, gikk sirissen helt amokk! Den løp i rundinger før den ploppa oppi vannskåla, svømte noen runder, løp ut igjen, og veltet over på ryggen stein dævv.. Fantastisk festelig!

Håper resten av de er sånn og..
mariusa er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-12-2006, 13:22   #2
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
Standard Re: Feste av varmematte

Sitat:
Opprinnelig postet av mariusa
Off topic: Igår da jeg matet Bertil (keisern min) med en siriss, gikk sirissen helt amokk! Den løp i rundinger før den ploppa oppi vannskåla, svømte noen runder, løp ut igjen, og veltet over på ryggen stein dævv.. Fantastisk festelig!

svar til off-topic:

yahdah, kjempegøy, helt til den hopper ut, tar nevnte runder rundt på rommet ditt, forsvinner inn i veggen, og du finner den igjen i rompesprekken din neste morra, etter du etter mange timer med siriss-sang faktisk klarte å sovne en smule.

tru meg, dette KAN skje...
Svar med sitat
Gammel 06-12-2006, 13:29   #3
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823

Sitat:
Kjøpte en varmematte på lørdag, den ser egentlig ut som et laminert ark med "varmetråder" på.. Finnes det noen hendige måter å feste denne langs siden på? Jeg mener, vil ikke ha den under terrariet, og den kommer uten fester. Forestiller meg at teip blir stygt, og vil sette merker når den tas av.. Bare noen tanker rundt det =)
Jeg har enten varmematter på deling mellom terrarier, eller så har jeg plassert varmemattene mellom hylle/vegg og terrarie(r). Teip eller silikon er de eneste andre mulighetene jeg kan komme på.

Ellers er det kjempe fint at du ikke plasserer varmematten under terrariet
Chixz er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-12-2006, 13:32   #4
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Sitat:

Heisann.
Du kan vel prøve å feste den i kantene med en teip som har samme farge som kantene? sort "elektriker" teip til sorte lister osv?
Merkene teipen lager, kan du bare vaske av når du fjerner den.

Du kan jo f.eks bruke limpistol, hvis du har brukt dette før. Min erfaring, er at limpistol fort kan bli mye klin og lite pent.

Sitat:

De pleier i hverfall og dø av seg selv når de ikke skal

Er du sikker på at den døde plutselig? Jeg pleier å slite med det motsatt jeg. Samme hvor mange deler jeg hakker den opp i, spreller de like jævlig.
Be han du kjøper sirisser av, om å slutte å fore dem på speed

Mvh
RObin
Svar med sitat
Gammel 06-12-2006, 13:47   #5
Reptilfreak

mariusa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Slemmestad, Buskerud
Meldinger: 172

Straymond: hørtes skummelt ut... den var ikke gira før jeg slapp den oppi heldigvis!

hehehe.. ja jeg er veldig sikker, for jeg lo så jeg gråt mens jeg så på den.. og når den havnet på ryggen var Bertil i andre enden av terrariet.. dytta i den med pinsetten, og den rørte seg ikke.. Var festelig =) kjøpte disse i butikk.. håper på å få til noen unger på sirisser etterhvert =)

Så matta trenger ikke stå helt inntil glasset? da er det en smal sak forhåpentligvis =) Kan jo alltids bruke små biter elektriker teip.. etter en tid blir denne veldig klissete og grusom.. Har ikke tall på hvor mange avbitere jeg har kasta pga det men men..
mariusa er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-12-2006, 15:04   #6
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)

"Dobbelt Sidig" teip eller hva det heter skulle vell også funket. Bare og klistre på terrariet og slenge varmematten intill. Skulle være lett og fjerne restene med litt såpe og en klut.
Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 19:45   #7
Reptilfreak

Weds13 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 16

ey! er det meninga at varmematta skal klistres på innsiden eller utsiden av terrariet?
Weds13 er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 20:02   #8
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)

Jeg monterer alle mine på utsiden av terra fordi da er det lettere med kabling og slikt. Bare sørg for at materialet på den andre siden isolerer bedre eller like godt som selve glassveggen. Vis ikke vil mesteparten av varmen ta veien ut i lufta.

Jeg har montert de fleste mellom to terra's slik at begge for varme.
Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 20:15   #9
Reptilfreak

Weds13 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 16

men kan jeg klistre matta med vanlig teip? og hadde det funka å isolere med ei sponplate`?
Weds13 er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 21:24   #10
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Sitat:
Opprinnelig postet av Weds13
men kan jeg klistre matta med vanlig teip? og hadde det funka å isolere med ei sponplate`?
Du kan jo forsøke, men min erfaring er at varmen gjør limet mykt ,og den detter av etter en stund. Hvis du ikke har noe imot å feste den innimellom burde dette fungere. Ingen ting hos meg har enda tatt fyr i hvertfall. "knock on wood"
Svar med sitat
Svar

Emner
feste, varmematte

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Varmematte textex Terrarier 13 03-12-2008 00:42
w på varmematte? sceeZer Terrarier 1 18-05-2008 02:02
Varmematte Olliw Terrarier 4 29-03-2007 15:43
W på varmematte 70l Frost Terrarier 2 26-02-2007 18:39
Varmematte tovang Terrarier 20 28-12-2005 09:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:03.