| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Lofoten
Alder: 17
|
Jeg har brukt forskjellige typer bark hos pinnedyrene og skilpadda mi, men kjenner jeg reagerer en del på dette. Grunnen til at jeg i det hele tatt har slike dyr er på grunn av de elendige allergiene mine, så dette var litt nedtur.
Noen forslag til andre ting jeg kan bruke enn bark, som jeg reagerer mindre på, men fortsatt er kjekt for dyrene? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Østfold
Alder: 15
|
Ja ugjødslet torv tror jeg det heter som folk har kjefta på meg om
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Hos pinnedyrene kan du i teorien bruke avispapir om du vil.
Det er enkelt å holde rent og lett å finne egg i, og jeg vet om flere som foretrekker dette. Selvfølgelig bare dersom du har pinnedyr av den klatrende arten, og ikke av de bakkelevende ![]() Ellers er torvjord bra å bruke, også til de bakkelevende artene som graver ned eggene sine. Dette holder godt på fuktigheten også, og støver dermed ikke om du holder det lett fuktig. Det er vel også bedre å se på enn avispapir, om det har noe å si for din del. Skilpadden, da regner jeg med at du har en vanlig landlevende type, overlater jeg til andre å komme med råd, siden jeg kan mest om sump-paddene, og der skal ikke støvallergi være et issue
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
synes at avispapir som underlag ser så råttent ut.
uansett hva slags dyr man har det på.. ødelegger hele greia utseendemessig, spess i et terrarie. torv høres ut som bedre idè
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|