"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-11-2011, 21:17   #1
Reptilfreak

Sindre93 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
Meldinger: 209
Post HOT WIRE

Noen som har vært borti disse her før. De virker rimelig bra og kjekke og ha når man skal lage bakgrunn eller annet til et terra.

Hotwire Foam Factory

Tenkte på og kjøpe:

Hot Wire Foam Factory

Bare for morro skyld, kan være artig og prøve og lage litt skulpurer.
Sindre93 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 21:21   #2
Reptilfreak

Sindre93 sin avatar

Post Utstyret

Hot Knife

" title="Foam Cutting: Hot Knife - YouTube" target="_blank">Foam Cutting: Hot Knife - YouTube

Sindre93 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 21:22   #3
Reptilfreak

Sindre93 sin avatar

Post Hot Wire Sculpting Tool

" title="Foam Cutting: Sculpting with the Hot Wire Sculpting Tool - YouTube" target="_blank">Foam Cutting: Sculpting with the Hot Wire Sculpting Tool - YouTube
Sindre93 er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 21:56   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
Meldinger: 142
Standard

Denne virker jo bare å være helt genial
Jett om jeg vil gå til anskaffelse av denne da

Noen her inne som har prøvd den?
anki89 er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 22:07   #5
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Super måte å kutte isopor på dette her. Bare husk å gjøre det på et godt ventilert sted, for gassene som frigjøres når isopor smelter er ikke noe man ønsker å få i seg.

Når det er sagt så synes jeg dette var mye penger for en veldig simpel innretning. Den havner vel rundt 800-900 kroner inkludert frakt, mva og eventuelt fortollingsgebyr? Et kjapt søk på "diy foam cutter" så kan du lage din egen med ting du mest sannsynlig har liggende å slenge.
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 22:09   #6
Reptilfreak

Alder: 15
Meldinger: 271
Standard

hei jeg har en sånn.
min kjøpte jeg på grunn av et av mine andre hobbyer som er kalt warhammer 40k det er et strategi spill.
sånn ser min ut
HOT WIRE-img_0770.jpg
den er lit vanskelig å lage rette linjer med men den er veldig bra til å lage steiner og lignende.
kjøpte den på brio i Ålesund.
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 22:19   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
Meldinger: 142
Standard

Hmm.. ja du sier noe der med fortolling og frakt ja..
Kan jo søke litt rundt å se om folk har noen gode løsninger

En smule lei av tapetkniver som henger seg opp og av og til knekker, og ikke minst lyden og 100vis av isoporkuler i hele huset
anki89 er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 22:45   #8
Reptilfreak

Sindre93 sin avatar

Tenkte meg folk her ville like denne ja

Har leitet rund og det er vanvittig mange designs rundt på nette du kan lage selv. Men er no sikkert en smule bedre denne her ja.

Men de koster skjorta da

HEHE nice er lokalisert i Ålesund jeg å Kansje en tur på Brio da, men er ikke helt fan av designet på den typen du har da Hva betalte du for den?

(hvet godt hva warhammer er også var en hobby jeg drev på med når jeg var mindre, men ikke 40K likte de gammle typene, litt mer primitive.)
Sindre93 er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 23:11   #9
Reptilfreak

Alder: 15
Meldinger: 271
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sindre93 Vis post
Tenkte meg folk her ville like denne ja

Har leitet rund og det er vanvittig mange designs rundt på nette du kan lage selv. Men er no sikkert en smule bedre denne her ja.

Men de koster skjorta da

HEHE nice er lokalisert i Ålesund jeg å Kansje en tur på Brio da, men er ikke helt fan av designet på den typen du har da Hva betalte du for den?

(hvet godt hva warhammer er også var en hobby jeg drev på med når jeg var mindre, men ikke 40K likte de gammle typene, litt mer primitive.)
husker ikke prisen men var ikke så dyr tror det var noe mellom 200-400kr + det følger med sondre stål tråer så vis du vet hvordan så er det sikkert mulig å lage selv.
driver med det sjøl er snart ferdig men det er noen deler jeg mangler enda.
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 23:32   #10
Reptilfreak

Sindre93 sin avatar

Har sett mange såne videoer og bruksanvisninger på hvordan man lager dem men de blir formet som en slags bue så det er begrensett hva du kan kutte med dem. Ønsker en som er formet som Hot Knife som gir deg mere frihet til hvordan du kan kutte

Legger ut denne bare for morro skyld. Kunne vært fantastisk artig og ha, tenk allt du kunne lage til terra dit

#" title="DIY CNC hot wire cutter - YouTube" target="_blank">DIY CNC hot wire cutter - YouTube
!

Han har laget den av scannere og annet skrot han fant i containerer,

IMPONERENDE
Sindre93 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:41.