| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
Heihei!
![]() Jeg har nå et tomt 30x30x30 terra stående og tenker jeg skal ha inn planter, så om noen har litt inspirasjon til meg hadde det vært fint! ![]() på bakgrunnen skal jeg ha Ficus Pumilia har jeg tenkt, noen andre planter blir det også sikkert ![]() noen brommer vil jeg også ha, og bakkeplanter da ![]() så jeg lurer på om noen har bilder av sine, hvilke planter som går sammen bra, vanning, fine planter også da ![]() kan sikkert legge ut bilder av progresjon hvis noen er interresert i dette ![]() takk på forhånd
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Da er litt av planen klar xD
skal ha lecakuler i bunnen med filtduk over, så jorden, skal få jord opp bakveggen også. Tar gjerne imot tips og bilder fortsatt
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2011
Sted: Akershus
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
det der ar fint!
![]() det jeg tenker er noe rundt det der, hvilke planter har du der inne?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Det der er nok veldig mye større enn et 30x30x30 terra. Som sagt er et 30x30x30 ingen ting når det gjelder planter så det er ikke vits å lage mye ut av det.
Jeg er veldig sikker på at bornkessel her også skal ha dyr i det så fort han for mulighet da det ligner veldig. Jeg vet ikke hvor stort det er men ser han bruker store brommer og store bregner. En av de brommene hadde nesten tatt hele plassen i ditt terra. Skal du bare ha planteterra der plantene skal vokse, et sted du kan oppholde plantene dine før du bruker dem og der dem kan vokse seg til slik at du kan ta avleggere? Eller skal du ha dyr der ettervært. Er ikke mye regnskogsdyr som kan gå der forsåvedt. Jeg har et 30x30x30 planteterra. Gjorde det så enkelt at jeg heiv inn lekakuler i bånn, filtduk, også torv, en korkplate til bakgrunn så ficusen kunne feste seg til noe og torv i bunn. Etter det bare plantet jeg hele bussen med planter. Skal ikke ha noe dyr der, bare et sted plantene kan vokse. Det funker supert for de små plantene jeg har der inne og de vokser som bare F.. Skal du har dyr der er det jo noe helt annet. Da må du jo kanskje lage litt mer ut av det med noen røtter og hjemmesteder osv. Da bruker du opp mye plass, du må organsiere plantingen din og du kan ikke plante på hele flaten. Så du må bestemme, skal det bli et planteterra eller skal det bli et fint dekorasjonsterra med dyr inni. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2011
Sted: Akershus
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Nettop, dette terrariet er lagd for å inneholde dyr. Ikke et terra som er lagd for å få planter til å vokse og ta avleggere. To forskjellige ting. Dessuten er dette terrariet mye mye større enn ditt og du kan ikke ha noen av de plantene "bornkessel" ha engang for de blir for store for et så lite terra.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
hmm, ok
vet ikke om det skal komme dyr etterhvert, men det hadde vært kult med det, vet ikke hvilke dyr men.... regnskog hadde vært fint da! ![]() blir vel noen avleggere også da
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Da kan du ikke kalle det et planteterra. I et planteterra setter du opp de beste forholdene for plantene dine og prøver å få best plast til så mange planter som mulig g lar dem vokse som dem vil. Skal du ha dyr må du lage det tilrettelagt for de dyra og du skal ha plantene til å vokse spesielle steder i tillegg til dekorasjon og hjemmesteder. Dessuten er fortsatt terrariet veldig lite og skal du ha dyr inni der pluss planter pluss dekor blir det ikke mye av vær. Altså veldig lite planter!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||