| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: akershus
|
har nå 10 dubia kakerlakker i en passe stor boks. Det er både hunner å hanner.
som substrat bruker jeg jord kjøpt fra dyrebutikk, har også oppi en rot og masse eggekartonger. Tror dere dette er bra nok for at de legger egg ?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Mer enn godt nok
Gi dem litt matrester i en skål som f.eks gullerot skrell, frukt, fiske/hunde/kattemat og forstyrr dem minst mulig Siden du bare begynner med 10 stk vil det nok ta et par måneder før du har skikkelig produksjon ;P
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Behøver forsåvidt ikke substrat til dem, gir bare grobunn for midd og mugg. Jeg har ett lag havregryn i bunnen og sper på med hunde- og kattemat jevnlig. For i tillegg med billegele eller f.eks. appelsiner og bananer, frukt er visstnok viktig for avl hos denne arten. Stable eggekartonger til gjemmesteder, varier litt på mellomrommet mellom de slik at det er noen steder bare de små kommer inn. Pass på att du har veldig god ventilasjon i boksen. Den varme siden av boksen bør være oppimot 35° for å få optimal produksjon. Blir det for varmt vil de få problemer med hamskifter og for kaldt så kommer det ikke noen unger. Jeg startet med 20 stk i sommer og har vell 150+ nå
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: akershus
|
takk for svar.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Dubia som fòr dyr! | Sokken91 | Fôrdyr | 13 | 19-09-2011 21:32 |
| dubia | mantris | Fôrdyr | 1 | 19-07-2011 02:14 |
| B.Dubia | Seatre | Fôrdyr | 0 | 05-06-2011 21:53 |
| B.Dubia | Thomii | Utstyr | 10 | 08-04-2010 22:55 |
| Kan B. Dubia fly? | robert | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 11 | 02-02-2009 21:04 |