| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Jeg har et akvarie jeg har tenkt og lage om til terra lenge. Det er 60 liter helglass. Og har bare en slags tynn list rundt hjørnene og topp og bunn.
Dette vil jeg bruke til en kornsnok eller ball phyton. Får se hva jeg velger ![]() Men dette akvariet har bare 2 pleksiglass plater som legges på toppen av akvariumet ![]() Funker flott til fisk Men en slange vil nok komme seg ut ![]() Disse glassene veier lite pluss det er ganske store hull i hjørnene på plata. Hvor ledninger blei trukket. Det jeg trenger og vite er om det er en smart løsning jeg kan bruke til og tette toppen på akvariet og løse det igjen så dyret ikke kommer seg ut men at det fortsatt er lett for meg og komme meg inn. ![]() ![]() Takker for alle ider og påfunn
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
Du kan bruke netting og fikse det sånn at du kan løfte v halvparten eller noe lignende?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Reagerte på det samme. Det er vel alt for lite.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Vel, om du bygger det om håper jeg det er tiltenkt juvenile kongepyton / kornsnok. Når slangen blir eldre/større, så må det byttes ut igjen. 60 liter kan du ha en leos i, men til en slange blir det litt vel lite.
Anyways: Bygde selv om ett akvarium, og lagde ramme av treverk jeg kunne ''klikke'' på plass. fra hver side av ramma stiftet jeg fast 2 lag med ''hønsenetting'' Ser greit ut det ![]() Men som sakt, det blir alt for lite til en kongepyton/kornsnok, du blir og måtte bytte det ut etterhvert. Om du skal bruke det, håper jeg du får tak i en juvenile kp/kornsnok. Så bytter du til større etterhvert. Helst før slangen er like lang som terraet. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
selfølgelig er dette tenkt til en juvenil.
Hadde det liggende og er greit og bruke helt i starten ![]() Men det skal byttes ut til et mye større et i god tid før slange blir for stor til denne tanken ![]() Hadde jeg måtte kjøpe en ny nå hadde jeg kjøpt større men når jeg har denne liggende, hvorfor ikke bruke den? ![]() Men ja er kun til en juvenil dette er tenkt. Sitat:
![]() Skal se om jeg kan ta akvariet ned fra loftet i morga og ta noen bilder av det. Så får dere se hvordan det ser ut ![]() Takk for alle svar og tar gjerne imot flere |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Lag en ramme, med spor som du kan tre nedpå kanten av akvariet hele veien rundt. Gjør så denne rammen om til nettingtopp i samme stil som exo-terra sine. Også lager du et klips-system av noe slag som gjør at toppen sitter fast!
Det er et forslag bare Selv hadde jeg ikke hatt sjangs til å bygge noe rømmnings sikkert i det hele tatt
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Blir både skjeivt og unøaktig ![]() Men om jeg virkelig bruker good tid og konsentrerer meg på og få det beint og fint så tror jeg det skal funke ![]() Får se hva jeg finner på. Takk for mange gode ider ![]() Keep em coming
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Så, først er hvordan hele terraet ser ut
så ser du nettingtoppen, bruker den ikke nå siden jeg kun har en leos i det ''terraet''. Var 2 lag netting på, men det øverste ble feil klippet så det tok jeg av, Har og kuttet ett hul i det til varmelampa, stikker pæra igjennom fra innsiden og skrur fast ![]() Så nederst ser du hvordan det er kuttet og slipt til og passe perfekt ned på ramma på akvariet. Armaturet ligger riktignok oppå nettingen, men ser slett ikke ille ut
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Jeg skal til med og bygge terrarium selv nå. da bruker jeg glasset fra 60liter karet til front glass
![]() terra på 150x60x60 Kan få lagt ut bilde av en halv ferdig tegning ![]()
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger hjelp!!! | Olsern | Snoker | 1 | 28-03-2011 22:33 |
| knust terrarie- akvarie som midlertidig løsning ? | Lillian | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 8 | 02-09-2010 15:27 |
| Er slangen smart nok til å trekke seg unna altfor varme vegger? | Rawhin | Boa og pyton | 8 | 22-01-2010 22:41 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| smart hann her. | finna | Taranteller | 7 | 17-02-2005 15:15 |