"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Utstyr 60L akvarium som terrarium?

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-06-2011, 12:52   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard 60L akvarium som terrarium?

Hei hei,

Har et 60l akvarium stående og lurte på om det gikk ann og bruke det som terrarium?

Eventuelt hva jeg kan ha oppi ? Må være noe jeg lett kan få tak i norge, da jeg aldri reiser noe serligt.

Eller annbefaler dere meg og kjøpe et nytt terrarium ?

Lurte litt på pinne dyr?
eller skorpion?

Noen som har noe linker til bra informasjon for nybeggynere med slikt?

-Sokken91
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-06-2011, 20:51   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Akvarium funker som terrarium. Det som er problemet er at det er veldig dårlig lufting i akvarium og derfor egner terrarium seg bedre. Men skorpion og pinnedyr funker sikkert veldig greit i et akvarium. Hva er målene?

Men nå skal det sies at et terrarium er my enklere grunnet dører. Du kan jo evt også være litt kreativ å lage et nytt lokk til akvariet ditt.

Først må du jo finne ut hvilken art du skal ha før vi kan gi deg noe spesiell link. Søker du på google eller her på forumet finner du sikkert et fint sted å lese om dem, eller så kan du bare spørre
reptilesboy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-07-2011, 16:24   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptilesboy Vis post
Akvarium funker som terrarium. Det som er problemet er at det er veldig dårlig lufting i akvarium og derfor egner terrarium seg bedre. Men skorpion og pinnedyr funker sikkert veldig greit i et akvarium. Hva er målene?

Men nå skal det sies at et terrarium er my enklere grunnet dører. Du kan jo evt også være litt kreativ å lage et nytt lokk til akvariet ditt.

Først må du jo finne ut hvilken art du skal ha før vi kan gi deg noe spesiell link. Søker du på google eller her på forumet finner du sikkert et fint sted å lese om dem, eller så kan du bare spørre
Måelene er 60x30x30, skal mest sansynelig ha en keiser.

Men om jeg skal ha skorpion tror jeg at jeg går får og kjøpe et nytt terrarium Da jeg ikke orker og lage ny topp, og da Exo TERRA ''burrene'' er finere

Men sliter litt med og finen hva jeg trenger :S
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-07-2011, 16:46   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Skal du ha keiser bør du kjøpe terrarie, da de er regnskogsdyr som krever høy luftfuktighet og da igjen god luftsirkulasjon for å unngå eventuelle muggproblemer. Det eneste du trenger til en keiser er masse torv og en vannskål, samt litt varme så vil den trives som bare det Ellers kan du også søke opp pandinus imperator på google og masse linker vil dukke opp så da er det bare å lese ivei Og i tillegg er det nok også noen faktaark her på rf om keiseren
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva kan man ha i et akvarium? Sebastian Terrarier 18 20-02-2012 15:10
Akvarium om til terrarium Thorbjoern Terrarier 7 24-05-2011 19:42
Akvarium fester til terrarium Sour Terrarieutstyr 3 17-01-2010 19:06
Rengjøring av Akvarium\Terrarium jarex Terrarier 5 09-07-2008 16:19
Selvbygging av terrarium/akvarium. Halgeir Terrarier 2 28-10-2006 08:59

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:36.