"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Utstyr Skal bygge terrarie, trenger hjelp til å finne utstyr.

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-06-2011, 06:17   #1
Reptilfreak

CampALot sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sverige. Sier vi i allefall...
Meldinger: 43
Standard Skal bygge terrarie, trenger hjelp til å finne utstyr.

Hei!

Nå er tiden snart kommet for at Kalisi - min skjeggagam skal få et nytt hjem.

Jeg kommer til å bygge en ramme i steryofoam, dekke det med glassfiber og deretter sparkle det og lakke det.

Den biten er grei, men når jeg skal sette inn glassdører så vil jeg gjerne ha noe som dørene kan rulle på.

Fant noe alla det jeg tenkte på, på Ebay, men vet ikke helt hvor egnede disse er;

Når landskapet skal lages så bruker jeg normalt flislim, men etter å ha sett litt hvordan andre gjør det på youtube så bruker de noe som heter grout. Er det noen som vet hvor en får tak i det, eller om det evt. er omtrent det samme som flislim?

Så for farge og hold trenger jeg "acrylic paint" noen som vet hvor jeg får tak i dette og som ikke er giftig for innbyggerne? Eller er det ikke giftig etter det får herdet uansett?

Det siste jeg trenger er "non toxic 100%acrylic sealant".

Finner jeg tak i dette så skulle resten av prosjektet være bankers

- CampALot
CampALot er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-06-2011, 08:31   #2
Reptilfreak

Dantalian sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Akershus/Bærum
Alder: 32
Meldinger: 94
Standard

Grout = Fugemasse.
Svar med sitat
Gammel 28-06-2011, 09:20   #3
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Grout brukes som betegnelse på fugemasse, mørtel og fliselim, litt etter situasjonen uttrykket er brukt i.
acrylic paint, på norsk akryl maling selges i de fleste hubby og kunst butikker. Det er en vannløslig maling og kan fåes både på tube og i malingsboks i utallige farger. Det som er litt spennende når man jobber med akrylmaling er at den kan dekke 100% eller være transperent, alt utifra hvilket blandingsforhold du bruker. Du kan med andre ord få til noen veldig fine effekter med litt trening.

on toxic 100%acrylic sealant, på norsk giftfri akryl forsegler får du i samme butikkene som selger akryl malingen. En slik foresgler kalles i mange sammenhenger for fixativ og fåes på spraybox. Jeg er usikker på om den er giftfri. Det finnes også noen former for klarlakk som du kan bruke, men vær obs på at noen lakktyper kan løse opp akrylmalingen. Sjekk derfor med forhandler.

Ubehandlet akrylmaling kan støve og tåler ikke så godt vann. Derfor er foresgleren viktig.
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-06-2011, 11:36   #4
Reptilfreak

CampALot sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sverige. Sier vi i allefall...
Meldinger: 43
Standard

Takker for gode svar

Da gjenstår bare et spørsmål og det er om noen vet rullehjul som jeg kan bruke for å få vindiene til å skli pent når jeg skal åpne terrariet.

Finnes sikkert utallige løsninger på dette, men har sålangt ikke klart å google meg fram til noe tilfredstillende.

Edit:

Da ser alle bitene ut til å falle på plass! "Slide bearing" ser ut til å være det riktige søkeordet for det jeg ville ha;

http://cgi.ebay.com/Nylon-Window-sli...item20a8a25a8a
CampALot er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Trenger hjelp med å finne plante.. aliceishope Planter 6 10-09-2010 11:45
Skal kjøpe landskilpadde, trenger råd og hjelp :) MrNilsen Slanger, øgler og skilpadder 40 13-02-2010 00:44
Bygge terrarie, tips og hjelp? blowfish83 Prosjektplaner 9 04-04-2009 23:33
Skal bygge terra til snok (trenger div. hjelp) 2mmelit1 Utstyr 17 08-05-2008 20:00
Hjelp til å finne terrarie Frost Terrarier 2 10-04-2006 04:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:35.