"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Utstyr Blå LED-list 2W som nattlys?

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-06-2011, 00:30   #1
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard Blå LED-list 2W som nattlys?

Har brukt det i akvariet før, og lurte på om det kan brukes i terra også?
- http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=150828179

Gav ca sånnt lys i akvariet:

Vil det forstyrre leosene? Er jo bare for min egen del, så jeg skal se dem når lyset er av uten å måtte ta på kjøkkenlyset når jeg skal mate dem og sånt.

Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal se om det forstyrrer dem eller ei jeg.
ville er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-06-2011, 00:35   #2
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
Meldinger: 161
Standard

Jeg syns dette lignet veldig mye på "månelys" så jeg TROR ikke det har så mye å si for dem, sikkert bare hyggelig kanskje?
Men jeg har ingen erfaring med leopard geckoer, har bare lest.
Thorbjoern er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-06-2011, 10:15   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Tror ikke det vil forstyrre dem. Litt usikker?
Men det kan jo være greit å skru av lyset om natten uansett når du ikke skal se på dem eller mate dem.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-06-2011, 15:39   #4
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 371
Standard

Vet at noen bruker moonlight til dem i alle fall. Men om det forstyrrer dem eller ikke aner jeg ikke. Det er jo sjeldent helt bekmørkt ute i naturen, så skulle tro det gikk greit.

God ide å slå av når jeg ikke er der, så da gjør jeg det, sånn tilfelle lyset forstyrrer dem.
ville er online nå  
Svar med sitat
Gammel 15-06-2011, 22:07   #5
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Sitter å kikker på en gammel Night Glo eske nå. Står ikke noe om at det blir brukt noe spesielt lys eller noe på den. Er nok bare å passe på at det ikke blir for lyst, men akkurat nok til å se dyra og andre konturer og sånt.

Jeg brukte en night glo på 15w rett over et 60x45x45 terra, og det lyste ikke veeeldig bra. Man måtte være veldig godt tilpasset mørket skulle man klare å se noe.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Scorpions of Saudi Arabia - Updated list Parabuthus Skorpioner 0 02-03-2010 13:10
Nattlys og varmelampe til jaguarpyton christoffer88 Boa og pyton 0 09-06-2009 03:26
Uv lys, varmelys, nattlys og div rekvisita til sumpskilpadde Stephan R.S Skilpadder 2 22-12-2007 13:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:35.