"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-05-2011, 16:58   #1
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard Tordenvær

Så nå har himmelen åpna seg! Det regner, hagler å nærmest eksploderer rundt huset. Selv synes jeg det er ganske deilig når det lyner og tordner. Men etter å ha trekt ut kontakten på di viktigste elektriske apparatene i huset satt jeg igjen med noen terrarier jeg ikke kan skru av sånn uten videre. Først nå angrer jeg på at jeg ikke har innvestert i overspenningsvern på disse. Har noen opplevd å få terrarieutstyr ødelagt pga lynnedslag? Kan det bli problematisk?

hoho det rista i bakken!!
tannkrem er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-05-2011, 17:21   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

I all verden! Håper ikke dette er i nærheten av Oslo. o_o
Jeg vet at PC'er har gått til helvette under lynnedslag, men ang videre terrarieutstyr er jeg usikker på. Hvis det er skikkelig ille tordenvær så kan det jo kanskje være en ide å plugge ut litt enn så lenge for å være på den sikre siden? Eller?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-05-2011, 17:32   #3
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Standard

En times tid unna.. Men det gikk fort over! Så kanskje det er på vei mot deg Eneste jeg har fått ødelagt før er dataskjermer og tv'er. Jeg har ikke så mye peiling på det elektriske. Det som er litt skummelt er om noe skulle ta fyr! Men tviler vel på at det er sannsynlig. Skulle det bli helt texas så er det vel best å plugge ut en stund som du sier, inntil jeg får tak i disse overspennings-skjøtekontakt sakene.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-05-2011, 17:59   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Moss, østfold
Alder: 19
Meldinger: 5
Standard Jeg kan litt :D

For å si det sånn så burde man plugge ut elektriske hvis det lyner i nærheten, jobber selv med tv'r og jeg har sett og hørt om ganske mange branner forårsaket av dette (Ikke for å skremme deg det er veldig få i forhold til hvor mange det bor her) Men jeg ville anbefalt å skaffe overspennings vern i skjøte ledningen.

Jeg har det selv men tar ut alt elektriske som jeg ikke bruker. Har ikke hatt noe brann eller ødelagte elektriske dingser i huset så det fungerer for meg!
Danikillie er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2011, 01:03   #5
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Standard

Isj, man vil jo ikke starte skogbrann inni huset. Får vel investere i overspennings vern på di viktigste
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:34.