| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Mellom Stathelle og Langesund i Telemark
|
Jeg er nesten tom for Tiur-torv og dro idag til Plantasjen på Moheim i Porsgrunn. Jeg hadde lest at det nye nå var Solmull. Men den Solmullen jeg fant var tilsatt både kalk og gjødsel . Og jeg skal vel ikke ha noe som er tilsatt kalk og gjødsel? Da jeg spurte om naturtorv som ikke var tilsatt kalk og gjødsel sa de at det hadde de ikke.
Så spørsmålet mitt er: hva bruker tarantella-eiere i Grenland som underlag, og hvor kjøper dere dette? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
viss dere ikke har torv der uten noe tilsatt, kan du gå på dyrebutikk å spørre etter tarantell substrat, det funker det og holder bra på fuktigheten å skal masse til før det danner seg mug
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Grenland
Alder: 25
|
Jeg kjøpte det på plantasjen på myren ved politistasjonen i Skien!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Det er to typer Solmull, en med og en uten gjødsel.....
Naturtorven på Felleskjøpet er bedre enn Solmull. Tiurtorv er aller best, den krymper ikke så mye når den tørker.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ba: Eiere fortviler over lovverket | Frogger | Media | 13 | 26-07-2010 18:59 |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| Nybegynner spørsmål om tarantella | psycholynx | Taranteller og skorpioner | 5 | 16-03-2009 15:20 |
| Froske eiere | Janern | Småprat | 9 | 14-02-2007 01:36 |
| Agagam eiere :) | mats123 | Agamer | 22 | 04-09-2006 22:36 |