| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Oslo
|
Hei. Jeg har to terrarier stående, et på 40*35*30 og et på 95*40*50 som står tomme. Har dere noen forslag til skorpioner eller tellaer som jeg kan ha.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Ja
![]() Skorpioner: P. imperator P. cavimanus Heterometrus spp. Liocheles australasiae Alle disse kan gå sammen i grupper (altså ikke bland artene, men hver art for seg) Taranteller Brachypelma spp. L. parahybana T. blondi G. rosea (rød variant) Det går også ann å dele opp terrariet og plassere mindre taranteller på hver side, men det bestemmer du selv. En annen mulighet er å lage blandings terrarie(r) ut av et eller begge to, inn der kan du putte for eksempel pinnedyr, vandrende pinner og vandrende blader. Men det er også flere ting man kan putte sammen, bare pass på å ikke ha to arter fra samme slekt i samme terrarie, det kan føre til noen slemme miks. Ser at noen av mine favoritter kommer frem her, kanskje du kan sette deg ned å finne ut hvordan dyr du vil ha, og sette opp noen kriterier vi kan gå ut fra. Det er også greit å vite hva du har hatt erfaring med før, slik at vi ikke kommer med forslag om noen dyr du ikke klarer å ta vare på
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Hvis det er mulig å snu det største terrariet på siden,(slik at det blir 95 høyt) ville jeg anbefale deg en av disse: http://giantspiders.com/Poecilotheria_species.html Jeg har selv ingen erfaring, men ønsker meg en. Vet jo ikke hvor mye erfaring du har, men disse ansees ikke som en nyegynner tarantell. Dette pga at de er veldig raske, og har et rykte på seg for å ha en mer potent gift enn f.eks G.rosea. Disse har veldig fine farger! Ønsker du en litt mindre "skummel" art, kan jeg annbefale deg Avicularia versicolor. Jeg har selv litt erfaring med disse, da jeg hadde en som ikke klarte seg igjennom en "bad molt". Jeg tror grunnen til at denne ikke klarte seg, kan være for lite luftfuktighet, eller for dårlig luft sirukasjon, som disse skal være ganske følsomme ovenfor. Sling http://www.bighairyspiders.com/pix/versicolor1.jpg Sub/Adult http://www.reptilesalonica.com/GTS/g...versicolor.jpg Til det mindre terrariet ditt, vil jeg annbefale deg en en Chromatopelma cyaneopubescens http://botarby8s.com/images/spiders/...pubescens2.jpg Disse er veldig fine, og spinner en del. De er jo ikke akkurat "jungelart, men kan jo hende du liker den fordet. Mvh Robin
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
Går det forresten med bakgrunn av isopor og husfiks til tarantellaer? Kom på at jeg ikke har sett noen som har det
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Grunnen til at du ikke har sett det kommer nok heller av at man vanligvis har ganske små terrarier til tarantellene, i forhold til de man for eksempel bruker til en gecko ![]() Men jeg lurer fortsatt jeg: Hvor mye erfaring har du med taranteller og skorpioner? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
Greit. Tusen takk for svar!
![]() Glemte å si det
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Når du sier skorpioner tenker du på keisere da? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
Jaja, du vet sånn svart og stor en.
Jeg skulle enten ha en Smithi eller en G. Rosea, eller kanskje en L. parahybana, men jeg tror ikke jeg klarer en T. Blondi, da disse sies å være vanskelige. Heterometrus sp. er jo også kult.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Det har du rett i
![]() Men alle de andre dyra jeg har satt opp er relativt enkle å holde. Så da er det bare å velge og vrake, også får du bare si ifra om du trenger flere forslag. Sikkert mange her inne som vil hjelpe deg med det ^^ |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
|
Viss du går for trelevende, så anbefaler jeg Psalmopoeus irminia (Venezuelan Sun Tiger). Det er en av mine favoritter.
|
![]() |
| Emner |
| dyr, forslag, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |