"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Utstyr Hvilket terrariemerke er best?

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25-09-2006, 14:45   #1
Member

Duckslayer sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 31
Standard Hvilket terrariemerke er best?

Hva slags terrarie bruker dere? Hvilke anbefalere dere? Skal kjøpe nytt (måtte avbestille fra aquazoo da det hadde gått 11 uker) og lurer på om disse AquaEl'ene er noe bra.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 17:24   #2
Junior Member

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Dalen
Meldinger: 1
Standard Re: Hvilket terrariemerke er best?

Hva skal du ha det til.... Hvor stort har du tenkt deg det?
Heimdal er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 17:37   #3
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2

Jeg har et terrarie ifra exo terra, det er ganske bra (det er det eneste terrarie jeg har hat så jeg vet ikke om det er like gode som de andre/beste)
Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 17:53   #4
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Selv lagd er vel lagd
Jeg har ikke testet noen spessielle merker, men den neste terrariet jeg skal kjøpe, er et Exo Terra. Synes disse ser veldig fine ut, og de ser ut til å ha en rekke fine funksjoner.
www.exo-terra.com

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 17:55   #5
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823

Et minus ved exo-terra terrariene er desverre det at de ikke holder så godt på fuktigheten så hvis du skal ha et dyr som krever en del fuktighet, bør du enten vurdere et annet terrarie eller å dekte over en del av nettingen i toppen med for eksempel en glassplate
Chixz er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 20:04   #6
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Sitat:
Opprinnelig postet av Chixz
Et minus ved exo-terra terrariene er desverre det at de ikke holder så godt på fuktigheten så hvis du skal ha et dyr som krever en del fuktighet, bør du enten vurdere et annet terrarie eller å dekte over en del av nettingen i toppen med for eksempel en glassplate
Ok. Nice to know!
Takk igjen "lille hjelper"
Må inrømme at jeg ble kraftig innspirert av de gutta på Reptilweb som bruker torvbokker i terrariene sine. Vil prøve dette selv. Har fått det for meg at jeg kan ta av "toppen" på Exo terrariene, stemmer dette?

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 20:07   #7
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Alder: 23
Meldinger: 2,823

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_
Har fått det for meg at jeg kan ta av "toppen" på Exo terrariene, stemmer dette?
Jepp, det stemmer!

Lykke til med prosjektet, og ikke glem å poste bilder da
Chixz er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2006, 18:26   #8
Senior Member

Katrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 762

Av kjøpeterrarier mener jeg exo-terra er best. At de har to mulige åpninbger (topp og front), hull til ledninger som kan åpnes og stenges ved behov, og har små "bein", slik at man har plass under terrariet til f.eks varmematte/varmekabler synes jeg er kjempepositivt. Det virker som om de virkelig har hørt på forbrukerene når de har konstruert disse terrariene.

Ellers tror jeg ikke akvastabil-terrariene er så verst http://www.akvastabil.dk, de har ikke så mye finesser som exo-terra, men finnes i mye større størelser. De har også netting i toppen- jeg liker det for da kan man bruke armatur med UV mye lettere). Fordi akvastabil primært er en akvarieprodusent, kan man dessuten få med tilleggsutstyr, som heldekkende armatur eller bord.
Katrine er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2006, 19:15   #9
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)

Sitat:
Opprinnelig postet av Katrine
Av kjøpeterrarier mener jeg exo-terra er best. At de har to mulige åpninbger (topp og front), hull til ledninger som kan åpnes og stenges ved behov, og har små "bein", slik at man har plass under terrariet til f.eks varmematte/varmekabler synes jeg er kjempepositivt. Det virker som om de virkelig har hørt på forbrukerene når de har konstruert disse terrariene.

Ellers tror jeg ikke akvastabil-terrariene er så verst http://www.akvastabil.dk, de har ikke så mye finesser som exo-terra, men finnes i mye større størelser. De har også netting i toppen- jeg liker det for da kan man bruke armatur med UV mye lettere). Fordi akvastabil primært er en akvarieprodusent, kan man dessuten få med tilleggsutstyr, som heldekkende armatur eller bord.
Ja, Exo har mange fine terrarier. Men som det er nevnt tidligere så er det ofte litt for mye lufting slik at det blir et problem med og holde på luftfuktigheten.

PS: Katrine, hotlinken din funker ikke, du må fjerne (,) bak linken
Eggy er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
hvilket, terrariemerke

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvilket pinnedyr har jeg? Maaland94 Pinnedyr 4 23-04-2008 19:53
Hvilket dyr er dette?? Kristian262 Andre insekter 15 15-01-2008 13:36
Hvilket skolopender er størst? steinhardt Myriapoder 9 06-09-2007 17:17
Hvilket dyr? royy Andre insekter 6 16-03-2007 23:34
Hvilket lysarmatur? _arachna_ Terrarier 6 18-06-2004 02:31

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:31.