| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Oslo
|
Hva slags terrarie bruker dere? Hvilke anbefalere dere? Skal kjøpe nytt (måtte avbestille fra aquazoo da det hadde gått 11 uker) og lurer på om disse AquaEl'ene er noe bra.
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Dalen
|
Hva skal du ha det til.... Hvor stort har du tenkt deg det?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Jeg har et terrarie ifra exo terra, det er ganske bra (det er det eneste terrarie jeg har hat så jeg vet ikke om det er like gode som de andre/beste)
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Selv lagd er vel lagd
![]() Jeg har ikke testet noen spessielle merker, men den neste terrariet jeg skal kjøpe, er et Exo Terra. Synes disse ser veldig fine ut, og de ser ut til å ha en rekke fine funksjoner. www.exo-terra.com Mvh Robin
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Et minus ved exo-terra terrariene er desverre det at de ikke holder så godt på fuktigheten så hvis du skal ha et dyr som krever en del fuktighet, bør du enten vurdere et annet terrarie eller å dekte over en del av nettingen i toppen med for eksempel en glassplate
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Takk igjen "lille hjelper" ![]() Må inrømme at jeg ble kraftig innspirert av de gutta på Reptilweb som bruker torvbokker i terrariene sine. Vil prøve dette selv. Har fått det for meg at jeg kan ta av "toppen" på Exo terrariene, stemmer dette? Mvh Robin
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Alder: 23
|
Sitat:
Lykke til med prosjektet, og ikke glem å poste bilder da |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
|
Av kjøpeterrarier mener jeg exo-terra er best. At de har to mulige åpninbger (topp og front), hull til ledninger som kan åpnes og stenges ved behov, og har små "bein", slik at man har plass under terrariet til f.eks varmematte/varmekabler synes jeg er kjempepositivt. Det virker som om de virkelig har hørt på forbrukerene når de har konstruert disse terrariene.
Ellers tror jeg ikke akvastabil-terrariene er så verst http://www.akvastabil.dk, de har ikke så mye finesser som exo-terra, men finnes i mye større størelser. De har også netting i toppen- jeg liker det for da kan man bruke armatur med UV mye lettere). Fordi akvastabil primært er en akvarieprodusent, kan man dessuten få med tilleggsutstyr, som heldekkende armatur eller bord. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Sitat:
PS: Katrine, hotlinken din funker ikke, du må fjerne (,) bak linken
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hvilket, terrariemerke |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilket pinnedyr har jeg? | Maaland94 | Pinnedyr | 4 | 23-04-2008 19:53 |
| Hvilket dyr er dette?? | Kristian262 | Andre insekter | 15 | 15-01-2008 13:36 |
| Hvilket skolopender er størst? | steinhardt | Myriapoder | 9 | 06-09-2007 17:17 |
| Hvilket dyr? | royy | Andre insekter | 6 | 16-03-2007 23:34 |
| Hvilket lysarmatur? | _arachna_ | Terrarier | 6 | 18-06-2004 02:31 |