| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Noen som vet om det er noe form for betydning å bruke reflektor på et uv lys? Vil det øke uv effekten?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
|
nå er jeg ikke noe ekspert på dette området men mener en reflektor reflekterer alt av lys speielt aluminiums reflektorer
dette vill da øke effekten de reflekterer det meste av lyspekteret. Men om det er nødvendig å øke uv efekten på en uv pære er jeg litt usikker på det er ofte innebygget reflektor i pæren med mindre det er lysrør du bruker ? håper dette er til hjelp
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
det er rør jeg snakker om.
holder på å bygge nytt bur og det er 55 høyt og 70 dypt. Her tenkt å bruke et rør i midten av kassa som er nesten like langt som buret, men 70 dypt er mye å bestråle med uv, så jeg bare tenkte tanken med reflektor.. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
sammenligner man et terraium med og uten reflektor så ser det som har reflektor mye mer forseg-gjort ut, ettersom mesteparten av lyset blir samlet i terrariet istedenfor inni, utafor, bak og alt som er. og som iggysale sier, når man først har rigga opp et lys så er det jo greit om mest mulig av lys-spekteret kommer frem til den det er ment for
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
coolt å høre. får rabatt på alt av akvarie støff, så da er jo saken grei
takker for svar..