"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-09-2006, 21:13   #1
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard Reflektor

Noen som vet om det er noe form for betydning å bruke reflektor på et uv lys? Vil det øke uv effekten?
Gibbs er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-09-2006, 21:25   #2
Junior Member

iggysale sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 13
Standard Re: Reflektor

nå er jeg ikke noe ekspert på dette området men mener en reflektor reflekterer alt av lys speielt aluminiums reflektorer
dette vill da øke effekten
de reflekterer det meste av lyspekteret.
Men om det er nødvendig å øke uv efekten på en uv pære er jeg litt usikker på det er ofte innebygget reflektor i pæren
med mindre det er lysrør du bruker ?
håper dette er til hjelp
Svar med sitat
Gammel 07-09-2006, 21:38   #3
Senior Member

Gibbs sin avatar

det er rør jeg snakker om.
holder på å bygge nytt bur og det er 55 høyt og 70 dypt. Her tenkt å bruke et rør i midten av kassa som er nesten like langt som buret, men 70 dypt er mye å bestråle med uv, så jeg bare tenkte tanken med reflektor..
Gibbs er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-09-2006, 22:10   #4
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891

Sitat:
Opprinnelig postet av Gibbs
det er rør jeg snakker om.
holder på å bygge nytt bur og det er 55 høyt og 70 dypt. Her tenkt å bruke et rør i midten av kassa som er nesten like langt som buret, men 70 dypt er mye å bestråle med uv, så jeg bare tenkte tanken med reflektor..
personlig syns jeg reflektor byr på flere fordeler;

sammenligner man et terraium med og uten reflektor så ser det som har reflektor mye mer forseg-gjort ut, ettersom mesteparten av lyset blir samlet i terrariet istedenfor inni, utafor, bak og alt som er.

og som iggysale sier, når man først har rigga opp et lys så er det jo greit om mest mulig av lys-spekteret kommer frem til den det er ment for
Svar med sitat
Gammel 07-09-2006, 22:53   #5
Senior Member

Gibbs sin avatar

coolt å høre. får rabatt på alt av akvarie støff, så da er jo saken grei takker for svar..
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
reflektor

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:29.