| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Kan noen være bruksanvisning for meg og fortelle meg hvordan biltema-timeren fungerer? Skjønner ikke bæret, jeg ville ha digitaltimer men typen var så teit at neeeida, det skulle vi ikke ha for vi måtte kjøpe timere uten noen fornuftige knapper eller informasjon på!
![]() Så, noen innspill? Slik timer er det som har blitt innkjøpt .. Døgntimer mini, 3-pk. - Biltema ...
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Jeg slenger meg også på! Har en sånn en til akvariet, men har ikke skjønt hvordan den funker. Fulgte ikke med en bruksanvisning til min, så den ligger bare og slenger. Vet det er blitt forklart i en annen tråd her for en stund tilbake, men jeg skjønte ikke noe mer av det som stod der
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Mener på at det er mulig å fjerne deler av den blå ringen. Hele tingen snurrer sakte men sikkert rund, og når den kommer til den delen som er fjernet eller trykt ned, så bryter den strømmen.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
kjøpte maken rett før helgen
Du tar opp alle pinnene i det tidsrommet du vil at strømmen skal være brutt Helt topp!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Var ikke noen bruksanvisning på mine heller. Kjøpte tre i pakka
Skal prøve å leke litt med den ene nå, får se om jeg skjønner no
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Menne... på siden så er det jo en bryter.. Nedover viser en klokke og oppover viser et ettall i romerstil... Skal denne bryteren stå på klokka?
Og hva med det at man kan snurre den blå greia rundt på de forskjellige tallene? er det liksom en måte å stille "klokka" på, så vi liksom får en oversikt over når den vil skru seg på/av?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
jeg har den stående på klokkemerket. Så synkroniserer du bare tallene med hva klokka er nå. Jeg har satt timern av kl.23 og på kl. 10. Og jeg har dette koblet til sånn at det blir litt nattsenking på enkelte av "dyrene"
Men har ikke perfeksjonert det da det tar litt tid å kjøle ned/varme opp terrariet. Så hvis du/dere har bedre erfaringer med nattsenkning på temp mottas det med takk
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
spørs jo hvor sterkt lys man har. Men jeg har senking på varmemattene på noen av terrariene.. Ligger på ca 20 grader på det kaldeste på natt. 28 på varmeste del og 23-24 på kaldeste av terraet på det varmeste på dagtid.
Men fikk du til med timern lompah? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Senking på varmematte har ikke jeg... Men jo, da jeg fikk titta litt på den selv, alltid typen som sku glane, så skjønte jeg det
Måtte bare forstå at den kun kan settes på mens lyset er av. Det er det som har vært uklart hele veien Takk for informasjonen!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor mange timer? | Vol | Generelt om reptiler | 17 | 17-10-2010 11:05 |
| Timer med instilling mindre enn 15 min? | Kiwi | Utstyr | 4 | 30-01-2010 11:41 |
| ny skorpion om 11 timer | madsarn89 | Skorpioner | 11 | 09-03-2008 00:51 |