"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-04-2010, 21:37   #1
Reptilfreak

_loki_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 15
Standard Adapter 240v til 110v

Var litt uheldig å fikk en elektronikk ting det står 100-110v(usa standard) på så trenger en slags omformer, er jo 240v på norsk strømnett.Noen som har et forslag hvor man får en sånn??link?
_loki_ er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 21:46   #2
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Blog Entries: 2
Standard

DealExtreme: $6.30 50W 110V to 220V Power Transformer

Sånn en du tenkte på? Med den så må du ha en annen adapter i tilleg da siden det er en USA plugg på den..
En sånn en dyr sak som denne: DealExtreme: $0.87 Flat to Round Power Plug Convertor

Hehe, håper det hjalp.
Bestiller du derfra så betaler du med PayPal og du får varen i løpet av 5-21 dager.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 21:53   #3
Reptilfreak

_loki_ sin avatar

Standard

uff.nei trenger den adapteren nå Sitter her med en kasse jeg ikke kan bruke å det haster med å få den igang..Tenkte på om noen viste om en norsk butikk..som jeg feks kunne løpe til i morgen ;P Adapteren (eller hva det heter) skal gå fra 240v til 110v..så er jeg safe..tror jeg.lite lysten på en brann
_loki_ er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 22:01   #4
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Blog Entries: 2
Standard

Ååå ja da så
Da kan nok ikke jeg hjelpe deg, du får evt bare sjekke cals ohlson, biltema o.l Expert og de andre el-butikkene kan jo også være til hjelp
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 22:16   #5
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Kommer litt an på, men en slik vil kanskje funke?
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 22:26   #6
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

dan kom med løsningen atter en gang

skulle til og foreslå det samme.. har brukt en slik selv og funker fett som bare det

om stikkontakten ikke er av norsk standard gjør dette ingenting. det er bare til å klippe og kjøte med norsk
og om du ikke har gjort dette før, kan du bare ringe meg, så kan jeg hjelpe har erfaring som elektrikker så, me fix
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 22:28   #7
Reptilfreak

_loki_ sin avatar

Standard

Se der ja ,begynner det å ligne noe,er svært opptatt av brannsikkerhet siden dette skal stå på 24/7..men clas e vel bra kvalitet
_loki_ er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 22:31   #8
Reptilfreak

_loki_ sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tony Vis post
dan kom med løsningen atter en gang

skulle til og foreslå det samme.. har brukt en slik selv og funker fett som bare det

om stikkontakten ikke er av norsk standard gjør dette ingenting. det er bare til å klippe og kjøte med norsk
og om du ikke har gjort dette før, kan du bare ringe meg, så kan jeg hjelpe har erfaring som elektrikker så, me fix
tviler på det blir noe klipp å fiks..hehe e digitalt å kan brenne om jeg gjør slikt..Sto ivertfall det på nett.(å jeg som satt her klar med saksen å en kontakt )
_loki_ er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 22:33   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
Meldinger: 94
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av DanFekar Vis post
Kommer litt an på, men en slik vil kanskje funke?
hei
jeg bestilte klekker fra Australia, tenkte ikke på at de har annet strømnett.
jeg kjøpte den adaptern DanFekar linker til i 50 watt, å den funker helt perfekt.
du må se på apparatet du skal bruke adaptern på, bruker den over 50 watt må du kjøpe 100watts adapter.

Mvh. Knut
knut80 er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-04-2010, 22:43   #10
Reptilfreak

_loki_ sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av knut80 Vis post
hei
jeg bestilte klekker fra Australia, tenkte ikke på at de har annet strømnett.
jeg kjøpte den adaptern DanFekar linker til i 50 watt, å den funker helt perfekt.
du må se på apparatet du skal bruke adaptern på, bruker den over 50 watt må du kjøpe 100watts adapter.

Mvh. Knut
jepp tenkte på det. Det faktisk står litt forskjellig så tror jeg bare tar den 100w når jeg først er igang. Takk for svar,no står det betraktelig bedre til med humøret,siden jeg vet at min 4000kronersting kan faktisk fungere her til lands å.(Bare i usa de ikke vet hvordan en ekte kontakt ser ut) god natt
_loki_ er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Mobil adapter spm GuggenBart Prosjektspørsmål 2 09-08-2009 18:15

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:28.