| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Oslo
|
Nettopp kjøpt et AM-TOp utvendig filter og fulgt bruksanvisningen. Problemet nå er å få dette til å strømme. Begge slangene (inn og ut) er fylt halveis med luft og halveis med vann. Har prøvd å suge med kjeften og full pakke men får aldri ut all lufta av systemet.
Er det meninga at denne ikke trekker igang gjennomstrømningen av seg selv? Har fylt filteret med vann og alt. Er mildt sagt lettere irritert.. hehe |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
|
Hei om du har den ene slangen (inn) i akvariet/terrariet og så suger i den andre slangen (ut) vil det oppstå en hevert effekt. Heverteffekten vil fylle pumpen med vann og presse alt av luft ut av ut-slangen. Forutsetninger for at heverten skal fungere er at pumpen står lavere enn selve tanken og at pumpen er tett.
Håper det var noe oppklarende. Morten |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Var en slange som lakk =) Fikk fiksa det. Sykt digg pumpe! Takk for hjelpa =)
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
den er jo fin den og det er jo fordi det er en pumpe som er en etterligning av eheim sin. Spørsmålet er hvor lenge den kan gå før du må reparer eller kjøpe nye deler. Min eheim har gått i ca 15 år og den har jeg bare bytte impelleren en gang på. Din har jo ikke vært så lenge på markede, så det er litt spennende det der
![]() Lurt triks videre i pumpe livet ditt hvis den ikke vil starte. Fyll pumpa og start filteret. Ta den slangen som skal spytte ut vann ut av akvariet og oppi en bøtte og ta bøtta og slangen helt ned til gulvet. Da skal det starte å sprute. Putt fingeren forran hullet og putt slangen oppi akvariet igjen Slippper du å suge i deg masse vann og dette er en lettere måte å få start på filteret.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Takk for tipset =) Så straks at det ligna eheim filterne og tenkte først det var no jallamekk, men det var det eneste de hadde der og siden den forrige pumpa var ødelagt måtte jeg ha den med en gang
Nå har den gått et døgn og jeg er veldig fornøyd =) Vannet er helt klart og den suger opp det meste av dritt =)
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| filter, funke, får, ikke, til, utvendig |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Du skal ikke stjele, SPESSIELT ikke Brachypelma smithi! | _Nagash_ | Lover og regler | 12 | 06-03-2009 18:53 |
| hjelp!ikke bra ikke bra. | anarkist | Knelere | 3 | 31-12-2007 15:32 |
| Er ikke denne tøff, da vet ikke jeg ;) | _Nagash_ | Taranteller | 8 | 29-06-2007 22:44 |
| Utvendig filter. | Vikeon | Utstyr | 16 | 18-06-2006 12:48 |
| spiser ikke eller drikker ikke... | badmann | Skorpioner | 2 | 30-12-2005 18:47 |