| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
|
Etter veldig mye om og men med bygging av land del og sånt er jeg endelig snart i mål med å skifte over til det nye akvariet
![]() Det startet jo med at ''smarte'' meg skulle bygge land del i betong . . og det gjorde jeg sannelig i betong også ![]() Etter at foten knekte måtte jeg selvfølgelig finne på noe lurt for å reparere dette, men heldigvis fikk jeg gode råd som førte til at jeg ga faen i betongen (ble for mye arbeid med vekta osv) og startet på nytt med et lettere materiale, styrofoam! Her har jeg så vidt begynt å skjære til styrofoamen til den sammen konstruksjonen som betongen var i: ![]() (ble en god del biter å sette sammen) ![]() Her er jeg i gang med å lime sammen konstruksjonen ![]() Etter nesten 2 tuber med akvarie silikon ble resultatet slik ![]() Og etter noe skjæring og forming av kanter slik ![]() Da jeg var ferdig med dette måtte jeg også ut for å handle en del andre ting som trengtes både til land delen og akvariet så slenger med noen bilder der også ![]() (div utsyr) ![]() ![]() (pumpa) ![]() Så var begynte jeg med land delen igjen der jeg måtte kle den med netting før neste steg. ![]() Så ble neste steg flislim. ![]() ![]() Ble egentlig ganske fornøyd med resultatet bortsett fra at konturene i nettingen var synlig noen plasser. Endelig kom jeg til slutt til den siste biten, nemlig topcoat'en (trodde jeg aldri skulle se enden i dette prosjektet da jeg startet![]() ![]() ![]() ... og endelig ferdig topcoat'a ![]() ![]() Holder nå på å montere pumpe og slik, mens pynting dekorering og alt det der både av land delen og akvariet vil bli gjort etter at de har flyttet over ![]() Ble litt lang tråd dette her, men er så sinnsykt glad for at jeg endelig ser enden av dette her (selv om det er morro å holde på)! Synes selv at den nye land delen ble 1000 ganger bedre enn den første i betong, så jeg bøyer meg og sikker takk til dere som overtalte meg til å starte på nytt med noe lettere ![]() Si gjerne selv hva dere synes så langt både på godt og vondt, men detaljene som gjør det helt ferdig stresser jeg ikke så veldig med enda da første prioritet er å få flyttet skilpaddene over så fort som mulig
Teenage Mutant Ninja Turtles !! 0.0.2 Trachemys scripta elegans Sist endret av Frogger; 25-11-2009 kl 02:00. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Man kan vel bare si gratulere med den nye landdelen din
![]() phew.. blir nesten sliten selv her jeg sitter og tenker på alt du har styret med hehe Dette ble veldig bra og jeg er helt enig. Den ser finere ut en betong klossen. Det som du kan tenke videre på nå er å lage mere dekor av samme matriale og farge, så du får en gjennomført akvariet med lik stein rundt om kring. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Takk for det Gibbs
![]() Er godt å være snart ferdig ja! tenkte egentlig å bygge ut en mer naturlig form på den med små biter styrofoam, men bestemte meg for at jeg skulle gjøre ferdig enkelt å greit i første omgang ![]() blir vel meste dekor i grønt og sånt i første omgang, men tror jeg også skal prøve med elve stein som substrat etter hvert! Men når jeg har flyttet over har uendelig med tid til å planlegge neste trekk ![]() Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Dette er jo på vei til å bli riktig bra.. skjønner godt at det gikk 4 bokser med snus på den jobben
![]() LItt naturstein og noen planter her og der så er du ihavn, det vil bryte opp den stilistiske formen du har nå på en bra måte ![]() endret forresten linkene i bildene til direkte linker, ble sliten av å klikke på hvert eneste bilde
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Ja det gikk med en del snus ja, hehe
Gjorde det slik sånn at jeg kunne smøre undersiden uten at penguarden la rett på golvet. Planter og slikt blir det etter hvert som jeg har flyttet over også tenkte jeg om det var mulig å lime plast planter rett på land delen med akvarie silikon, får da skjult litt av den rette linje konstruksjonen ![]() Bra du endret bildene for er ikke helt sikker på hvordan jeg legger inn sånn som du endret det til nå Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Skal komme med bilde når jeg har flyttet de over, men slik som det ser ut da vil vel egentlig være langt fra sånn som det kommer til å se ut
Sliter litt med å montere pumpa da det er en ekkel liste kant på toppen av akvariet samt at slangene er stive og styrer sin egen retning
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 28
|
Sitat:
Sist endret av Fuzzy; 25-11-2009 kl 18:59. Begrunnelse: MYKE, ikke mye |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
joda, men vil de ikke falle tilbake i stiv umulig form etterpå igjen da? men skal prøve forsøket i morgen
![]()
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 28
|
De gjør jo det hvis du tar de ut og lar de være tørre. Men hvis du former de la oss si 5 minutter før du skal sette igang pumpa, så er det ikke noe stress... =)
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| akvarium, penguard, prosjekt, skilpadde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Da var det nye terra ferdig | demios | Prosjektspørsmål | 7 | 15-06-2009 13:43 |
| Bare hode som er ferdig med hamskifte? | Bredo | Gekkoer | 12 | 19-02-2009 09:53 |
| Ferdig med 600L. (nesten) | Gibbs | Terrarier | 12 | 25-11-2006 19:28 |
| endelig ferdig med nytt terrarie=) | LarsO | Terrarier | 19 | 29-08-2006 20:55 |
| 20*20*40 til P. Regalis FERDIG | P1eR | Terrarier | 6 | 14-03-2006 14:57 |