"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31-08-2009, 17:53   #1
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
Meldinger: 385
Standard Exo Terra NightGlo 75W !!

Hei,

Lenge siden sist nå, men jeg opplevde noe i helgen som jeg har lyst til å dele med dere og eventuelt få svar hvis noen har opplevd det samme eller har svar på det!?

Jeg var ut på byen natt til lørdag og fikk derfor min bror til å ta seg av skilpaddene. Det eneste han skulle gjøre var å slå av megaray pæra og sette på nattlyset. dette har han gjort før og vet hvordan jeg vil ha det og hvordan det skal gjøres! anyway, da jeg kom hjem sent på natt så jeg at det var helt mørkt i akvariet. jeg skrudde på tak lyset for å se . . . NightGlo pæra hadde knust og det lå mange biter med store og små glass biter i akvariet.
Så istede for å spise og gå å legge meg, ble det så jeg brukte tiden på å fikse opp alt glasset og det der. Bare flaks at skilpaddene ikke hadde tatt seg et jafs over glasset, for de glefser etter det meste for å se om det er spiselig. hadde de gjort det vet jeg ikke hva som hadde skjedd, men jeg skar meg iallefall 2 ganger, selv om jeg var forsiktig!

Uansett, noen som vet hva en slik årsak kan være? jeg tror ikke bror min hadde gjort det, for så å ikke tørre å si noe til meg!
Sokkelen er en 150W sokkel, så den er det ikke.!?
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 31-08-2009, 18:07   #2
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Garantert en liten vannsprut som har truffet pæra.

Hvorfor bruker du ikke timer på lyset? Så slipper du å ha noen til slå av/på lyset for deg når du tar deg en tur ut.
Svar med sitat
Gammel 31-08-2009, 18:18   #3
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Standard

Skal det virkelig ikke mer til?:s

Ja det er sant det du sier med timer, har 2 stk forskjellige timer'e, men for å være erlig skjønner jeg ikke noe av de :b er også litt skeptisk om jeg får det til og at de fungerer som de skal :b
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 31-08-2009, 19:09   #4
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Som silke sier så er dette mest sansynlig en vannsprut, sikkert bare tilvfeldig det skjedde akkurat den dagen,

Samme skjedde med 2 av mine pærer en gang, pærene er varme, og når ting er varme så ekspanderer de seg litt, og blir kjappt avkjølt med en liten vannsprut da "krymper" glasset tilbake i normal størrelse, siden glasset er så tynt så sprekker det, eller sier "poff" som det gjorde her

Men timere er gode, bare ikke de veeeldig billige(LES: 3Stk for 30 Kr osv) Dem pleier å stoppe ofte, iallfeall dem jeg hadde
Svar med sitat
Gammel 31-08-2009, 19:20   #5
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Standard

Skjønner skjønner. er litt syns at slikt skal skje:\

Den ene timer'en jeg har, har et stort hjul på en måte med tall på og dagene i uka, som du knepper noen ''dutter'' eller hva jeg skal kalle det over for å avgjøre tidene den skal være på og av. men synes disse ''duttene'' ikke gir nøyaktig tid. Ellers kjøpte jeg meg en timer av merke GELIA, som jeg forsto det recorder du når lysene skal være på og av. altså du gjør det manuelt først gangen mens du recorder, så gjør den akkurat som du gjorde manuelt etterpå. men har ikke skjønt så mye av den enda da det bare er en knapp (har heller ikke engasjert meg så mye til å prøve).
Svar med sitat
Gammel 04-09-2009, 07:53   #6
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

digital timer fra chlas olson er anbefalt fra min side.
der kan du selv bestemme hvor ofte den skal slå seg av og på.
Kjempefornøyd med dem.
Svar med sitat
Gammel 04-09-2009, 13:10   #7
Reptilfreak

Nero sin avatar

Standard

Har også Gelia sine "timere"

Som du sier er det en knapp, og 2 lys på den hvis jeg ikke husker feil, det ene viser record, det andre er play.

Trykk en gang på knappen til record lyset lyser, så slår du av og på lyset som du vil gjennom en 24 timers periode(Fks slå av lyset klokka 21 og på igjen 10) så etter du har slått lyset på igjen, så trykker du på knappen igjen, til play lyser. Da fønker det
Svar med sitat
Gammel 04-09-2009, 16:13   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 11
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ilder-lady Vis post
digital timer fra chlas olson er anbefalt fra min side.
der kan du selv bestemme hvor ofte den skal slå seg av og på.
Kjempefornøyd med dem.
Støtter den når den bare skjønte at den skulle på.
Var vanskelig til å settes på men programeringa var lett.

Klumsen
Klumsen er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-09-2009, 17:20   #9
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Standard

Stemmer nok med at det er den samme ja! men kan jeg trykke på record like før jeg slår lyset på? da tenker jeg sånn som at timeren vet klokka jeg slo på lyset, så den vet det til jeg trykker på play, eller må jeg slå på lyset, slå av, og slå på igjen før jeg trykker på play ?

Sitat:
Opprinnelig postet av Nero Vis post
Har også Gelia sine "timere"

Som du sier er det en knapp, og 2 lys på den hvis jeg ikke husker feil, det ene viser record, det andre er play.

Trykk en gang på knappen til record lyset lyser, så slår du av og på lyset som du vil gjennom en 24 timers periode(Fks slå av lyset klokka 21 og på igjen 10) så etter du har slått lyset på igjen, så trykker du på knappen igjen, til play lyser. Da fønker det
Svar med sitat
Gammel 06-09-2009, 20:27   #10
Reptilfreak

Nero sin avatar

Standard

Ja, du kan trykke record, og så slå på lyset, vente ut tiden og skru det av, og trykke play.
Svar med sitat
Svar

Emner
knuste, lys, nightglo

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:24.