| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Trondheim
Alder: 28
|
Hei!
Venninna mi har en sumpskilpadde. Hver morgen spiser den og gjør fra seg i et eget kar. Karet er kjøpt på Clas Ohlson og kan romme 70 liter. Problemet er at det hender av og til at tar tid før tassen gjør fra seg etter frokost, og særlig om vinteren blir vannet fort kaldt dersom tassen drøyer med bæsjingen Hva kan vi bruke for å varme karet? Hva er egentlig varmestav? Funker det? Hvor kan jeg kjøpe dette isåfall? Går det greit om bare en liten del av varmekolben stikker i vannet, selv om det står på den at det ikke skal være sånn? Dersom dere har forslag til produkter (helst noe uknuselig), eller dere selv kan selge meg noe brukt, så vennligst hyl ut (evt. med link) TAKK
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Finnes jo mindre varmekolber beregnet for små kar. Ellers har du varmematte som fås kjøpt på feks en dyrebutikk, men er usikker på hvordan den er med tanke på vannsprut fra karet (den må nok stå under karet i så fall). Ellers kan varmekabler kanskje funke? De er dessverre ikke så bra å få festet til karet dersom det er plastikk hva jeg har erfart (om karet er av plastikk? Usikker på om de selger glasstanker på Clas O).
Hvis du har varmekolben ute av vannet så vet jeg i hvert fall at elementene brenner opp og det blir ganske varmt, noe som skjedde meg med en varmekolbe tidligere - er en liten svart brentflekk her på gulvet for å si det sånn.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Hvordan kan det bli brennflekk på gulvet når ikke varmekolben er på gulvet? Kjøpte en kolbe idag og den er nå festet med to sugekopper på plastkaret. Håper så inderlig det funker... er veldig nervøs...
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Var bare et eksempel.. Det jeg mente var at varmeelementene kan overhetes dersom den er for langt over vann. Er en grunn til at kolbene har et punkt som må være under vann, en strek eller et merke eller noe. Finnes kolber som krever mindre vann, og de som krever mer.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Vet du om en nettbutikk eller noe sånt som har minikolber? Syns alle kolbene er så svære, jeg. De har ikke noe mindre i dyrebutikkene her i byen :-S
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Fant denne på webzoo.no: www.webzoo.net Din akvariebutikk på nett.....
selv om jeg er usikker på hvor lang den kolben er, og kvaliteten, men den hadde den minste wattstyrken i hvert fall. Står at den kan brukes helt nedsenket i vann, er jo bare å legge den helt på undersiden da tenker jeg, liggende på bunnen av karet dersom skilpadden ikke er så alt for stor. Ellers ser jeg på akvasia.no at det har kommet et produkt som heter Neoheater, litt info om den: For akvarier opptil 30 liter. Lengde: 16,5 cm Bredde: 9 mm 25 watt (Har visstnok null erfaring med den, så der får noen andre som kanskje har mere akvarie peiling enn meg komme med innspill i så fall..) EDIT: Trodde det sto at du bodde i Trondheim, men det var visst hos meg det sto det.. Ser det står Midt-Norge hos deg nå, så har jo ikke peiling på hvor.. *Flau*
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Null problem, bor faktisk i Trondheim
Takk for masse tips og råd! Skal se om en liten tass kanskje får noen fine gaver til bursdagen sin nå i sommer Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Hmm... har aldri hørt om de dyrebutikkene
Det gikk visstnok greit med varmekolbe, men jeg skal lete etter noe bedre for å være heeelt sikker Det er viktig å få en god do- og matopplevelse |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 25
|
TAM Lade er vel 5-10 minutter å gå fra siste holdeplass på Lade (tar ikke busse så ofte til/fra Lade at jeg kan si noe der, bare tatt denne bussen en gang). Men om du tar bussen til KBS, og går nedover mot togskinnene, over ei bru der mot Ultra Lade, er TAM Lade på motsatt side av veien
|
![]() |
| Emner |
| kar, mat, sumpskilpadde, varme, varmekilde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skilpadde Jeg vil ha en liten som liker varme! | Nirvania | Slanger, øgler og skilpadder | 10 | 16-04-2009 22:14 |
| Liten ulykke. Hjelp! | abarth | Taranteller | 15 | 22-04-2007 00:25 |
| Hjelp! Slapp sumpskilpadde.. | tøtta80 | Skilpadder | 2 | 31-10-2006 18:41 |
| Døende sumpskilpadde - hjelp.. | Danial | Skilpadder | 12 | 23-08-2006 10:16 |
| hjelp til varme i terrariet! | nemesis | Taranteller | 6 | 12-11-2005 01:05 |