| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
|
kan eg bruke en vandelig 60w lyspære eller noe som varmespot? eller hjelpe ikke det? uv og det finnes i lysrøra.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
den vil gi varme, men vil ikke gi like mye og konsentrert på et sted som en spot, jeg bruker vanlige pærer kun som nødløsning når spottene ryker.
Inneholder null uv i de, da må du ha rør eller spesial pære.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
tenkte viss eg skal bruke sån vandelig liten taklampe sak som ikke er beregna for reptil som eg skrur lyspære i at det kansje ikke tåler 100-150w pærer, viss ikke er det jo ikke noe problem..
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
|
Det beste er nok å kjøpe deg en spotlampe på clas olhson for 40-50 kr
![]() Disse gir enormt med varme. Om du kan bruke 100-150w pærer i vanlig taklampe kommer vel ann på lampa? Aldri tenkt over saken igrunn
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
står som regel Max60w osv på den saken man skrur pæra inni på slike vandelige saker, tror den man skrur pæra i blir for varm og smelter med høgre..
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Akershus
|
Til våres terra på 30*30*45, så kjøpte jeg bare en sånn klypelampe med en 40w pære i. Jeg trengte ikke noe mer enn det fikk jeg høre.. Har du større terra, så anbefaler jeg å bruke noe annet!
Hva slags dyr har du? Og hvor stort er terra?
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
|
Sitat:
![]() Koster som sagt 40-50 kr på Clas Ohlson
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
skillpadde, 140liter. har ikke clas ohlson her men kan jo altids bestille fra sida dems, men har europris og finne sikkert noe lignende der
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Akershus
|
Trenger ikke skilpadder sterkere varme? Har ikke så veldig mye erfaring på skilpaddefronten, så jeg aner egentlig ikke hvor sterk varme de trenger! Men hvis du må ha over 40w, så nytter det ikke med sånn lampe som jeg la ut bilde av.. Den holder vel bare til 40-50w watt tror jeg.
Hvis du skal ha noe større til skilpadda di senere, så hadde jeg liksågodt anskaffa meg en i keramikk eller porselen.. Hvis skal kjøre sterkere varme, så er det greit å ha noe som holder.. Så ikke plasten smelter eller noe sånt drit
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lacerta vivipara(Vanlig firfisle) | Mr Matsy | Andre øgler | 15 | 21-09-2008 09:28 |
| varmelampe | shisha | Utstyr | 4 | 21-01-2008 18:21 |
| Vanlig pris på en skjeggis? | Gibbs | Agamer | 22 | 01-03-2007 10:21 |
| Boiga Dendrophilia (Vanlig mangrove-snok) | straymond | Snoker | 2 | 30-10-2006 13:19 |
| vanlig norsk salamander (triturus vulgaris & t.cristatus) | straymond | Salamandere | 8 | 24-01-2006 13:38 |